♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 18 April 2012

Home » , » Makaroni Goreng Sempoiiii.....

Makaroni Goreng Sempoiiii.....

Assalamualaikumm Semuaa....

Selamat malam... ni entry mengigau ke.. tibe² malam ade entry ni... hahahahaha.. memang jarang² berlaku.. tapi percaya yer.. bukan tipuuu hahahahaha... hanya berlaku sesekali sahaja.... bile semua dah tidurr kekenyangan.. dan ibu tak tahu nak buat ape....

Malam ni makan ape?? saya malas sangat nak masak... kepenatan mata.. dengan badan... mood pun kelautlah sikit nak masak untuk makan malam ni.. Nak makan kat luar lagilah malas.. bukan hape.. nak bersiap... nak menunggu.. nak tunggu makanan masak kalau ramai orang lagilah haruu kelaparan.. tu semua pun amik masa.. jadi saya masak koboi jerlah malam ni... nasiblah hubby ok jer.... Amir?? amir siap cakap.. amir dah makan kat rumah ibu shima (rumah pengasuh) jadi dia pun takmoo makan berat² sangatlah tu...

 Makaroni Goreng Sempoiiii..... 
Semua pun guna bahan² yang dah ade dalam peti sejuk hihihihihi.....

Resepi Makaroni Pintal Sempoiiii... Versi Masya :

Rebus makaroni agak² untuk 2 orang makan... (dah kembang/lembut toskan..)
masukkan minyak dalam kuali agak²...
1 biji bawang putih+1 biji bawang merah tumis sampai naik bau...
Masukkan daging burger dengan sosej yang dah cincang.. tumis sampai naik bau... masukkan sayur campur... 
Lepas tu masukkan makaroni yang dah rebus dan dah tosss tadi.. gaulkan kasi sebati.. barulah masukkan sos spagetti kimball .. boh garam secubit.. siappp semmmpoiiii ... sedia untuk makan...


Siap ade pencuci mulut pelam madu.. terbaikk manisnya.... menjilat jari.. beli kat pasar malam jer pun... dah seminggu dalam peti sejuk tak habis² makan 3 beranak...


Selamat menjamu mata semua.. dah kenyang mengantuklah pulak hihihihihi.....

14 ulasan:

anisalya berkata...

husben jns tak nak makan mlm kecuali la dia lapar sgt. dia pernah pesan jgn msk la mlm. dia nak mkn oat je. senang keja ai you...

Amie berkata...

Assalamualaikum Masya,
macaroni tu kita suka, mangga yang di bawah tu laaaaagi kita suka!

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

wah!sempoi but nice.:-)

LYAfrina berkata...

sedapnyerrr...
smlm lya mkn mee kari je.

Ros berkata...

Assalamualaikum Masya,

Kedua duanya Kak Ros suka....makaroni tu simpel ja kan tapi nampak sedap sangat...EEEmmmm......

*SiRibenMerah berkata...

drooling tgk pelam tuh.. kuningnyaaaa.. mesti manis sedap neh...

Cik FaRiZaM berkata...

sedap nye

salam perkenalan + follow ur blog

http://afasz.blogspot.com

Bui Junaidi berkata...

UIIII,MEMPELAM TU BUATKAN BUI SANGAT2 TERLIUR..

fieda berkata...

sedap pulok tgk pelam tu..

IntaNBerliaN berkata...

pelam kalu kt umah saya, kejap je hbs.. sbb alisha sk mkn, sy plak rajin potong.. so, bila ada yg rajin potong.. laju je lah hbs buah tu..hihii

ch@ berkata...

ergh, pelam tu...

Puan Kutu berkata...

serius suka makan kedua2nya..pelamtu klu ada org tolong potongkan lg cantik.malas kopek.hehe..

Che rosliza Che mat berkata...

sedapnya.....saya hantu mempelam hihihihi

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

sedapnya..dua2 pun eija suka..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...