♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 18 Jun 2012

Home » , » Edisi super spontan tak habis² ....

Edisi super spontan tak habis² ....

    

Salam pagi isnin semua... tak mahulah blues².. kerja haruslah disiapkan okeyyyyy, hari ni saya mungkin kerja ½ hari jer.. ade masalah kesihatan sikit.. doakan saya baik² ajer yer... (^___^)v

Sejak akhir² ni banyak betul rancangan baru kat tv, tapi kalau dah terlalu banyak di sogokkan dengan hiburan pun tak oklah jugakkan.. sesekali kenelah tengok rancangan yang berbentuk ilmiah atau tazkiran.
 
Tapi dah kalau anak bujang saya jer yang depan tv jangan haraplah ibu dia ni ade peluang nak tengok tv rancangan saya kan... dan kalau saya on lappy pulak.. dia datang kacau saya sibuk nak tengok you tube gambar lori sampah, loro kontena, kereta², motor² lah pulak. (haihhhhh.. anak lelaki memang macam tu agaknya kan....) tu belum lagi nanti dia cakap dia bosan.. ibu jugaklah jadi kawan main perang².. main sorok².. main gusti².. sudahnya ibu yang kalah.... 

Walaupun super spontan dah lame habis.. tapi spontan kata² anak saya tak habis² hihihihihi... Paling saya tak menahan sejak akhir² ni... gara² rancangan oh my english ... ade beberapa ayat amir suke gunakan kat rumah .... sampai buatkan kami suami isteri tergelak .... contohnya bile saya kat dapur tengah masak .. tibe² datang meluru ... 'ibu what ar u doing' errrkkkkk terkedu saya .... saya dengan muka biaser² ibu jawab dalam bahasa melayu tengah masaklah sayang .. amirkan nak makan. amir ' ibu masak macam master chef tau' erkkkkkk... anak ku.. kamu sangat comel okkkkk kalau cakap macam tu..... tapi ibu tak pandai masak.. masak koboi² jer. ;p

Pernah pengasuh amir bagi tahu .. amir tengah tengok cerita kartun kegemaran dia.. lepas tu kawan² sibuk lalu lalang main kat depan tv tu.. siap ade yang main kereta jalan²kan kat kabinet tv .. tibe² dia jerit 'dont touch anything' terkejut pengasuh saya .. masa tu dia tengah amik baju kat bilik .. nak pakaikan baju untuk budak yang dia baru mandikan... bile dia cerita kat saya.. dia gelak balik .. terperanjat akak dengar amir cakap macam tu tau... saya?? saya lagilah terperanjat sebabnya kalau tak salah masa tu amir memang 4 hari duduk dengan ayah berdua kat rumah.. masa tu dia takmoo dok umah pengasuh. bile datang situ dia bawak pengaruh oh my english ni ..... sekarang akak pengasuh tu kata .. kalau nak keluar main kat luar dia akan cakap 'lets gooo.. lets goooo baby' sampaikan budak² yang lain pun mengikut jer.... hadoiii jangan ajak kawan bertumbuk sudah yer.... main same² tau....

peahhh yooo auntie² & uncle² semua.....


Bicara Hati : Bile amir dah makin membesar banyak yang dia 'explore' lagi banyak pengaruh persekitaran yang dia mula paham... dan sebagai ibu bapa banyak yang kami kene pantau .. terutama dari segi percakapan.. adekala ape yang amir katekan spontan keluar sampaikan kami takut ade yang terguris kalau dengar ayat amir.. paling tak menahan bile amir suke cakap ini barang baik heaaa.. ini barang baik.. gara² tengok karoot komedia sambil buat ibu jari.

10 ulasan:

nur anis berkata...

saya suka tengok oh my english..bagi kesan rasanya..:)

|| NaFiRaa || berkata...

hehehe.. kadang2 ayat2 yang keluar dr mulut dorang buat kita mati ayat kan~ keh keh keh..

Nurul Says berkata...

lucu kan budak-budak...anak saya pn kadang2 mcm tu juga :)

mama aryan berkata...

bijak-bijak..anak2 patut dibagi tengok,citer2 yg membina minda..
maysa pun semoga cepat sembuh

fieda berkata...

wah...bijak la amir..tu la ada kalanya rancangan tv ni ada yg beri kebaikan pada kanak2..tp kita la yg pandai2 kena tapis..hihi..cayalah amir...

Madam iEeDaZ berkata...

alahai tomeynye amir ni bile ckp camtu..mmg takdisangka kan ape yg akan keluar d mulut ank kite..nak pulak yg baru2 blajar ckp..mesti kelakar!

Kakzakie Purvit berkata...

Cepat dia tangkap kan. Usia macam Amir memang cepat aje nak ikut.. Bijak pun ye juga.

Unknown berkata...

betul2.kdg2 tak smpt pun nak tgk tv follow.kalau ade pelakon best2 baru bebetul follow...

IntaNBerliaN berkata...

wah.... oh my english tu buat amir jd budak pintar!!

bguslah amir ni... :-)

sal ya berkata...

bagus rancangan tu. memperbetulkan bahsa dan penggunaan kata-kata yang salah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...