♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 22 April 2013

Home » , , , , » Sabun Pelbagai Warna PMC

Sabun Pelbagai Warna PMC



Sebelum ni saya pernah ceritakan yang saya ada mencuba pure marine collagen, alhamdulillah hasilnya memang sangat²lah baik buat kulit muka ni. Saya rasa lembut jer kulit muka ni lepas buat masker malam² tau... amir pun kalau pergi sekolah cium pipi ibu siap cakap lembutnya pipi ibu.... gelihati saya dengar, hubby pun tak cakap macam tu.


Ok kali ni saya dah mula guna sabun PMC pulak, sabun PMC ni ada banyak warna dan setiap warna punya kelebihan yang tersendiri. Contohnya biru untuk kuruskan bahagian² lemak atau muka kalau kita sapu kat muka.. dia macam membentuk muka tu.... Hijau untuk mencerahkan kulit dan purple melembukan kulit muka.. sebenarnya banyak lagilah kelebihannya... ada yang berminat ker???
 


Banyak pilihankan....
Harga yang berpatutan pada saya mampu milik.. 
Sabun ni takdalah besar sangat lebih kurang besar tapak tangan budak umur 6 tahun kot




Saya dah cuba yang biru hihihihihihi .....
Beli jugak yang war purple tapi tak cuba lagi ... yang biru pun saya sapau kat bagaian pipi muka dan kawasan² badan yang opsss... macam banyak lemak tepu disitu terutamanya perut, walaupun orang kata perut saya takdalah buncit sangat hihihihi .... hubby jer tau kot buncit tak perut ni kan... orang lain mana nampak... 





Baru² ni.. kepochi lah jugakkan baca kat blog² dan FB kununnya PMC ni bukan ada kologen pun huhuhuhuhu ... tapi info kat kat bawah ni dipetik daripada surat kabar telah membuktikan khasiaTnya secara saintifik. jadi takmoolah pertikai² lagi eh... tak mahulah jeles².. terpulang pada korang nak mencuba atau tidak... tapi pada saya yang dah cuba ni memang berbaloi² hihihihihi ...








Khazanah laut pelbagai warna seperti hijau, merah, hijau biru dan perang ini boleh dimakan secara mentah, dimasak atau dikeringkan. 



Rumpai laut mengandungi kandungan mineral, asid amino dan beta karotein serta protein yang tinggi bagi membantu mengekalkan kolagen dalam kulit," Dr Muta Harah Zakaria, Pensyarah Jabatan Akuakultur Fakulti Pertanian, UPM.


Sumber : http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Rahsiarumpailaut/Article/




Buat kawan² blog saya yang berminat terutama sekitar Damasara, Shah Alam, Klang atau Pelabuhan Klang ada penghantaran daripada puan yang menjualnya... dan harga istimewa buat pembaca blog saya tau.. bolehlah pm fb Fauziah Isa dan beritahu korang tahu mengenai sabun PMC ni daripada blog masya. (^___^)v


Saya sekadar berkongsi kegembiraan perubahan saya .. bukan bertujuan menunjuk² atau merubah apa yang Allah dah berikan pada kita, tapi saya bersyukur dan alhamdulillahh... saya tiada masalah menggunakan sabun ni.. saya tak pasti orang laian kalau ada kesan sampingan.





Bicara Hati : Ada yang mahu tengok perubahan saya ker?? malu nak publish gambar.. tapi entry crazy orange tu adalah perubahannya selepas menggunakan PMC ni.



18 ulasan:

emarieys berkata...

letaklah gambar testimoni sendiri

emma berkata...

sy xcube lg sabun die..

yan's cottage berkata...

salam masya.....

yan setuju sangat....yan pun amalkanya....memang banyak sangat perubahannya.....selepas makan dan guna PMC nie....

IntaNBerliaN berkata...

ooo fungsi lain2 ke.. byk nmpk kt fb.. :)

yg sy bc mmg xda kolagen pun tp khasiat dia tu yg mcm bg effect seolah2 kita guna kolagen.. itu je... org xleh time sbb selama ni dorg duk ckp, rumpai laut tu adalah pmc.. hakikatnya rumpai laut adalah rumpai laut..!

senang ckp, apa yg ada dlm rumpai laut tu adlh utk membantu kita mgekalkan kolagen dlm bdn...

AdaM Hawa berkata...

warna warni ea.. ada pengkhususan.. boleh try ni..

saffiya_aleesya @ echa berkata...

tunjuk muka sikit..nak tgk pe perubahan nyer chewahhhh..leh gak try kan ahakss

Ibu Lala berkata...

X pernah cuba pun lagi.

Kakzakie Purvit berkata...

Kakak belum pernah jumpa depan matalah Yana. Kalau ada nak juga kakak mencuba. Teruja juga bila dah ada promo macam ini:)

Ratu Hatiku berkata...

Saya mkn je pmc nie sabun blm cuba lagi..

gee berkata...

terima kasih sbb sudi kongsi psl pmc ni..suka sangat bila customer terasa perubahan..xyah cerita pjg & byk2 kan..sendiri guna sendiri rasa, tepuk dada tanya selera..

Salina@IbuAqil berkata...

Nak tgk!!
Nak tgk perubahan dia..
Nak tgk!! Hi3!!!

Unknown berkata...

nak tengok laaaa..
letak lah gambar sebelom dan selepas~

pastu nak tanya jugak..
macam mana nak guna rumpai laut tuh??
rebus n minum air kah?? hehehehe

CtAyue berkata...

ehh dah ade yg sabun pulak erk..mcm seronok je dan menarik

Unknown berkata...

mesti seronok dapat pujian dari amir...pandai amir amik hati ibu ye

gee berkata...

Nafira - rumpai laut yg kering perlu dibasuh dulu dan direndam semalaman, kemudian basuh lg dan rebus selama sejam, pmc yg direbus akan menjadi seperti agar2. boleh dimakan begitu sahaja dan boleh juga diminum dgn air orange sunquick (potong seperti cincau). pmc selepas direndam juga boleh dicelur n dibuat kerabu.

gee berkata...

opss..bkn rebus yer, lebih sesuai guna dimasak, sbb pmc dimasak sampai jadi cair dan likat kemudian akan menjadi seperti agar2..

::EIDA:: berkata...

ida pun guna biru kak. hehhehehe

Unknown berkata...

wah banyak pilihan rupanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...