♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 24 April 2013

Home » , , , » Telur Masin Buat Sendiri

Telur Masin Buat Sendiri





Bila telur itik banyak dirumah, idea lain takda memang buat telur masin jerlah, kalau nak harap masak dadar memang tak lah.. tak rasa macam tak boleh makanlah kalau tahu telur dadar telur itik kembang tekak dibuatnya. Tak tahulah kenapa.. tapi kalau dah goreng suruh makan tak tahu .. itu telur itik barulah selamba makan kot....

Telur itik kali ni kawan opis yang bagi, kebetulan banyak .. tapi saya amik 5 jer pun.. itu pun dah cukup banyak rasanya buat kami 3 beranak ni.... sebab jarang masakkan.. takut² nanti.. telur tu busuk pulak...

Pada kawan² yang nak buat sendiri telur masin itik ni.. cuba lah cara² membuatnya klik sini, lebih mudah.. di jamin kebersihannya... sebab beli kat kedai pun mahalkan...




Bicara Hati : Dah selamat masak pun 2 biji telur ni...















17 ulasan:

lia berkata...

sy suka banget tlor itik... masak lemak cili api sedappppp

Salina@IbuAqil berkata...

Telur masin ni kalo mkn ina mkn yg kuning dia je..
Hik3!!!!!
Yg putih tggl..
Hi3!!!

mama3heroo berkata...

rajinnyer wat telur masin..m3h kalo telur itik ni bese wat msk lemak cili api

Kakcik berkata...

Di rumah kakcik masih ada 5 biji telur itik pemberian rakan. Balik nanti, bolehlah kakcik proseskan untuk jadi telur masin. :)

emma berkata...

tula klo beli kt kedai mmg mhl sgt..

oo cara camtu pn blh ye..
ingt kne bungkus ngan bnda wane itam tu je br leh jd telur asin..

umi alya berkata...

pandainya masya..

NinaAz berkata...

Nina suka mkn telur itik. Kdg2 ratah jeaaa kuning dia tuuu. Dap2. Hehehe

JaSSNaNi berkata...

pernah kita pun wat gak... stok telo itik bawa balik dari kg banyak.. so hubby wat camni... lagi pun saya tak makan telo itik masak lemak or goreng2.. cuma makan telor asin je... hmmmmm terbaikkk.. :)

Nisah Idham berkata...

baru ni nisah tahu yang telur masin di perbuat dr telur itik ..

selama ni mkn je telur itik tanpa tahu itu telur itik. kalau tahu, mesti tak makan punye hehehe

CtAyue berkata...

wah sedap tu telur masin..ayu tk pernah buat sendiri..pandailah yana.. ayu ni kalau blk kg mertua..dptlah mkn telur masin homemade gini..

Tihara berkata...

memang, masak lemak cili api dap sangat..kalau telur dadar tak penah lagi :)

nurbijen berkata...

huwaa, dah lama tak makan telur masin.. bila makan nasi kerabu, mesti teringat ingat kat telur masin :(

Ummi Iman berkata...

Akak suka buat masak lemak cili padi. Mmg selera kalau makan.

Nad MamaZN berkata...

Feveret kite ni telur masin :)

PUANSTOBERI berkata...

bagusnya buat sendiri... :)

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

lagi best dapat buat sndiri cmni=)

Puan Kutu berkata...

wah rajin buat sendiri..sy ni sebenarnya tak pernah beli pun telur masin.even bulan puasa..entah sbb tak berapa suka kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...