♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 25 April 2013

Home » , , , , » Sambal Telur Peranakkan

Sambal Telur Peranakkan



Tajuk tak menahan dibuatnyakan.. pandai² jer saya bagi nama gitu 'sambal telur peranakkan', janganlah pulak ada yang terasa ni.. memang takda kene mengena dengan peranakkan peempuan ataupun.. bab dan nyonya.

Sebab saya namkan peranakkan.. sebab saya campurkan sambal telur ni satu telur ayam, dua telur masin yang saya buat hari tu.. hihihihihi .... seyes sedapp... hubby dah habis makan .. pun saya tak bagi tahu.. saya campurkan 2 jenis telur dalam sambal ni hihihi.. sebab hubby pun tak tanya.... berselera jer dia makan.. maknanya sedapplah tu... agak² apalah reaksi hubby kalau tahu saya campurkan 2 jenis telur dalam ni.. kan... kwang²....



Sambal telur peranakkan
1 bji telur ayam 
2 biji telur masin

Resepi asal sambal telur saya google jer.. dan saya terjumpalah resepi ni sambal telur pecah berlada cuma bezanya saya gunakan 2 jenis telur yang berlainan hihihihihi ....

Penat ibu masak untuk makan 3 orang, tapi amir lagi suka yang masak telur hancur goreng tu jugak.. letak kicap sikit huhuhuhu .. saboo jerlah... 




Bicara Hati : Tak tahu nak makan tengahari apa .. hari ni hubby hantar, jadinya tak keluar kot.. moh kita tidur kat surau sama²...










14 ulasan:

JaSSNaNi berkata...

owh.. sedap tak guna telo masin tu? tak penah lak saya cuba... kalau sedap why not nanti leh try gak..

Tihara berkata...

sedap nih, harus cuba

Masya berkata...

HIHIHIHI .. SEDAPP TELUR MASIN YANG SAYA BUAT TU.. SAYA PECAHKAN JER TERUS MASUK DALAM SAMBAL YANG TENGAH MENGGELEGAK... MACAM MASUKKAN TELUR AYAM BIASA.. TAKDA SAYA REBUS PUN... NNT CUBALAH..

Nur Fahz berkata...

selalu fahz guna telur ayam je.Tak pernah try telur masin lagi.sure bestkan.. :)

n O e s u h a i m i berkata...

tajuk tak leh bla...hehehehe...1st time dgr masak guna telur masin....kena test ni...

emma berkata...

hehehe kreatif gak nm resipi tu..

emma berkata...

hehehe kreatif gak nm resipi tu..

Nafira usof berkata...

waahh.. nampak menyelerakan jer~
nak cuba buat lah nanti~

CtAyue berkata...

wah nama resepi tu..hehe.. simple tp sedap..itulah yg dicari kan..

::EIDA:: berkata...

ida salu buat tu kak... itu je yg senang dimasak waktu waktu balik kerja ni.. hehehhhe..

ch@ berkata...

Wah, menarik.

Nastyna berkata...

Campur selagi tak beracun. hehehe best kan bereksperimen kat dapur.

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

nampak sedap ni kak ape lagi rasenye ni,haha terliuq

Puan Kutu berkata...

nice..boleh cuba buat ni..tp pas pantangnti la.haha..


kebetulan hari ni aiman request masak kicap telur..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...