♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 25 April 2013

Home » , , , , » Niat Kerana Allah s.w.t

Niat Kerana Allah s.w.t



Apa jua yang kita lakukan dalam kehidupan seharian, mestilah dimulakan dengan niat, insyaallah niat yang baik dan ikhlas akan dimakbulkan oleh Allah s.w.t.

Berfikiran positif dan jangan sesekali berprasangka buruk pada orang lain, adakalanya perubahan yang ingin kita lakukan mendapat tentangan.. anggaplah ianya sebagai satu ujian, ingat.. ujian... dan jangan sesekali mudah alpa dengan pujian.. kerana bila di buang 'p' di hadapannya menjadi ujian.

Mengambil kira apa yang berlaku disekeliling kita, menjadikan contoh dan merenung ke masa hadapan.. lupakan perkara² yang telah berlalu .. anggaplah ianya sebagai satu pengalaman.. dan pengajaran... jangan sesekali menidakkan ... walaupun ianya pahit.. tapi percayalah itu yang boleh mematangkan diri ... anggaplah ianya sebagai hikmah di sebalik kejadian.

Hargailah insan² sekeliling yang menyangi kita... berdoalah moga hidup mereka juga diberkati, doakan juga moga hati mereka juga akan berubah... moga mereka juga mendoakan kita juga.

Amin .. rindu Arwah adik, al- fatihah moga rohnya sentiasa dicucuri rahmat dah 5 tahun berlalu ... tapi peristiwa itu masih dalam ingatan.



Bicara Hati : Tajuk macam lain jer.. dengan isi kandungan .. hati tengah lara macam ni lah...

















13 ulasan:

Nur Fahz berkata...

Takziah diatas pemergian adik kamu..moga rohnya dicucuri rahmat..

CtAyue berkata...

betul tu...setuju sgt..

nurbijen berkata...

Ujian juga la yang menjadikan kita lebih matang :)
dan ingat apa yg berlaku, pasti ada hikmahnya... Insya Allah hati akan lebih tenang :)

NinaAz berkata...

Alfatihah utk adik sis. dan.... arwah abah nina juga ;(
yupp... kita mesti positif. baru hidup ceria :)

Tihara berkata...

betul, niatkan kerana Allah..pandangan orang tak penting..nilaian orang pelbagai.,hanya Allah je yang tahu keikhlasan seseorang..
al Fatihah untuk arwah
take care

eita berkata...

sabar lah dengan setiap ujian yang Allah beri kan pada kita

mama lieyna berkata...

Betul...

Susah nak lupakan ahli keluarga yg tlh pergi.. Alfatihah buat arwah..

Ummi Iman berkata...

Betul. Sabar dan redha dgn apa yg terjadi.

Nastyna berkata...

Al-Fatihah for ur adik. Pujian dan ujian.. always come together kan.

emma berkata...

alfatihah..

Fizah berkata...

dari Allh kita datang..kepada-Nya kita kembali...semoga kita semua dpt husnulkhotimah ameen...

Puan Kutu berkata...

kenapa pulak hati lara nie?chill ok..macam kata2 dalam entri nie, Insyaallah Allah akan hantarkan org yg baik2 bersama kita..:)

QasehnyaRania berkata...

al-fatihah..
sama la dgn saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...