♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 30 September 2013

Home » , , , , , » Majalah Aulad menarik bagi pelajar prasekolah macam amir

Majalah Aulad menarik bagi pelajar prasekolah macam amir



Terfikir tak nak bagi anak baca majalah??? majalah tapi sambil belajar .. majalah yang tak bosan .. sambil belajar membaca dia terhibur ... 

Dulu selalu terpikir nak bagi amir baca sesuatu yang tak membosankan dia .. maksudnya bukan buku cerita .. tapi bacaan macam majalah.. tapi tak tahu .. apa yang sesuai.. sampailah terjumpa majalah aulad kat kedai dekat dengan opis ni hihihihi .. rasa macam trtarik dengan kandungan dalam tu...

Majalah aulad oktober 2013



Ada banyak pilihan majalah mengikut usia, ni saya tengok belakang majalah aulad tu... majalah aulad yang pertama.. sesuai untuk usia amir 5 tahun. (haihh cepatnya masa berlalu .. amir dah 6 tahun.. tahun depan)


Antara kandungan pembelajaran dalam majalah ni ....

Bahagian matematik, yang inilah amir selak dulu .. memang mina mengira ibu tak boleh kata apa.. memang ikut ayah ni.. anak ayah katanya...



English pun ada .. kalau suai kenal macam ni amir memang sukaaalah sangat.. cuba suruh baca, ngeja .. mulalah bua muka bohsan dia ....




Baca dan tulis ... ni ruangan bahasa malaysia kalau tak silap .... macam²lah ada dalam ni.. tapi puashati sangat.. 



Ruagan jawi pun ada .... termasuklah bahasa arab.



Dengan hanya bayaran majalah ni sebulan rm 3.00 saya rasa saya berpuashati sangat, janji amir pun suka.. dalam tu pun ada macam² lagi sebenarnya aktiviti .. ada lirik lagu jugak, cerita pendek .. berbaloi²lah kiranya.. jimat pun jimat dengan satu majalah macam² boleh di kongsikan.. kalau beli satu buku jer.. satu aktiviti sahaja .. amir mudah jemu ... kalau macam ni .. warna warni .. dia pun suka.

Keputusan peperiksaan amir dah keluar, dah amik pun kad kemajuan kat tadika.. ada kesempatan saya kongsikan .. banyak yang perlu di perbaiki dan di tambah baik tahun depan ... untuk usia 5 tahun pada saya ok sangatlah tu .. walaupun sejak dah pandai berkawan ni .. cikgu cakap amir suka main.. kadang hilang tumpuan ... bab yang ni tak boleh nak kata apalah.. memang pesen dia.. kalau tak kenal orang dia diam jer.. dah kenal.. banyaklah ceritanya.



Bicara Hati : Tak tahu lagi amir sekolah mana tahun depan, ibu masih buntu buat keputusan.








9 ulasan:

Khai♥Rin : anies berkata...

bgs la ibu amir ni ;-)

fieda berkata...

nanti kfieda nk try survey gak la buku aulad ni..maira duk berkenan kt majalah sayang je sbb tertarik dgn katun pompuan yg comel tu

Nafira usof berkata...

haah lah~ bagus jugak majalah nih.
nak beli untuk My Anis jugak lah.
terima kasih yer sebab kongsi pasal majalah nih..:)

lia berkata...

wahhhh menarik nyer... x pernah buka pon majalah ni, lps ni kena buka jugak la kekdahnyer & belikan utk AMsyar...

Ujie berkata...

Mjlh yg sgt bagus! Dari kecik kena biasakan amir dgn majalah yg bagus, sesuaikan dgn umur. Melalui bhn gini akan membentuk peribadi dia. Kalau ada peraduan kat dlm tu, yana tlg dia buat & hantar.

ZalinZalina berkata...

Kalau anak pompuan kak ina suka baca majalah Ana Muslim :)

Deqla Manjew berkata...

x penah lagi nmpk buku ni kat mana2.. menarik gak ye..

Kakzakie berkata...

Kita sebagai ibu yg kena pandai pilih majalah anak sebab dia masih kecik lagi kan..

Bagus majalah ini..

PUANSTOBERI berkata...

uik..buntu gak nak masuk amir kat mana.. hihikksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...