♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 25 Januari 2014

Home » , , , , , , , » Majalah Sampingan Sesuai Bagi Anak Usia 7 Tahun Ke Bawah

Majalah Sampingan Sesuai Bagi Anak Usia 7 Tahun Ke Bawah



Banyak pilihan sumber bacaan di luar baik komek kartun atau pun majalah, macam zaman saya membesar dulu² tahun 90an gitu memang tak banyak bahan bacaan .. tapi yang paling popular kuntum rasanya.. sampai sekarang pun masih jual. Kalau kat sekolah pulak majalah yang pusat sumber keluarkan kat sekolah dijual dalam rm 0.50 sen kalau tak silap .. ntah lupe kikikikiki .. sebab dah lama sangat.

Tapi sekarang majalah aulad dan majalah sayang muslim ni paling ramai yang suke beli.. saya pun suka jugak.. amir?? lagilah berganda² sukanya ... sebab dalam majalah tu ada macam² aktiviti boleh buat... Kiranya tak membazirlah buat pelaburan membeli majalah tu.




Majalah aulad januari 2014 .. warna warni ceria betul.




Ade buat orogami ikan.. amir suka sangat .. dia kata macam roket pun iyer hahahahaa .. ape² jerlah sayang.. janji kamu boleh bua sendiri.




Doa yang baik... walaupun amir tak pandai lagi baca jawi, tapi bila saya baca dia ikut.. dia boleh hafal.




Majalah sayang muslim, yang ni baru pertama kali saya beli.. bagus jugak dalam majalah ni ada ruangan homework .. jadi anak saya memang sukalah.. lagi² ada cara belajar tulisan jawikan.. sekarang susah nak jumpe buku² yang ada tulisan jawi.. kalau tak mula belajar daripada sekarang susahlah nanti .. harap nanti darjah 1 amir dah mule senang belajar menulis.





Keterujaan seorang anak ... amir kalau benda baru dia memang teruja .. sikit .. cuma ibu kenalah bagi semangat kat dia lebih sikit .. kalau tak mulalah drama dia .. nak baringlah.. laparlah .. nak tidurlah.. ada jer...



Bicara Hati : Cuti mau bersantai dirumah .. sahaja.. wahhh empuknya tidoo tilam...








10 ulasan:

NinaAz berkata...

budak2 senang kan ngikut. lama2 pandaila tu jawi. baguslah kak. awal2 dah kenalkan dgn bahasa jawi.

Kakzakie berkata...

Pilihan majalah yg baik buat anak seusia Amir ni. Sambil menikmati gambar warna-warni sambil belajar - serampang dua mata, baguskan.

QasehnyaRania berkata...

as-salam
selamat berhujung n beristirehat.
sambil sambil tu boleh le pantau amir blaja kan. bagus buku ni.

kak sihat? byk hari x singgah. x sihat. ni pon masih batuk n selsema. perit rasanya

Puan Kutu berkata...

selain buku,majalah juga sumber ilmu..seronok amir dpt byk majalah dr ibu

Tihara berkata...

bagus majalah ni..
yang penting amir
memang ada minat membaca..

SeputihSalju berkata...

bagus majalah ni masya... sy pun nak g cari + beli.. bg kat anak2 tabika saya + nurul.. :-)

Fiza Rahman berkata...

Kat skolah kimi memang dapat majalah free. Cilik klo tak silap. Memang dorang letak kat kantin skolah.

LYAfrina berkata...

pnh bli sekali majalah kat asya..y disney rasanya

Ibu Lala berkata...

Kdg kdg beli jugak mjlh ni. Mmg bagus.

Deqla Manjew berkata...

bagus majalah ni.. membantu perkembangan otak anak2.. lagi2 majalah jawi mcm ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...