♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 29 Januari 2014

Home » , , , , , » Kraftangan Pertama Amir Ditadika

Kraftangan Pertama Amir Ditadika


Sebulan pertama awal persekolahan biasanya budak-budak tadika ni lebih pada pendedahan kemahiran melembutkan jari, lebih pada menyesuaikan diri dengan persekitaran tadika.... Bila dah lama sikit nanti barulah belajar menulis... 


Cantik ni kraftangan amir pertama di tadika, mewarna kipas menggunakan crayon... Terbaiklahhhhh ... Makin teliti sekarang bila mewarna...hijau tak pernah tinggal .. Suke sangat warna tu.


Semalam ade aktiviti sukan, tapi hujan amir kata tak boleh main kat luar... Jadi main kat dalam tadika... Cikgu bagi uli doh donut dengan karipap... Best ibu.. Cikgu ade beli acuan dia... Sweet sangat dengar amir cerita memang penuh teruja dia sebab kat rumah pun ibu buat donut dengan karipap takda acuan... Main... Agak2 sahaja.

Pengalaman baru macam ni memang buat kanak-kanak teruja, sebab kat rumah pun kalau ada peluang amir memang suke tolong saya... Tapi ibu dia ni ade angin kus kus... Ni dah lame dapur tak berasap hahahaha.... Jadi bila dah lama tak buat tu, dia terlebih teruja sikit.








21 ulasan:

Ummi Iman berkata...

Cantik

izan mama mia berkata...

bestnyer cerita amir... lain tadika lain caranya kot..sebab tadika mia..dah mula menulis..banyak homework... kalau kerja lembutkan tangan..mewarna jelah..memula dulu... lain xdo...

msredcheesecake berkata...

bule buat satu tuk mama dia...hhee

Kakzakie berkata...

Ye.. sangat cantik utk anak seusia Amir. Budak lelaki lagi tapi cermat biasa budak lelaki kan kurang teliti, tapi Amir tak..

Tihara berkata...

makin kreatif dah amir sekarang ni :)

lia berkata...

hijau... suka alam sekitar kot he3

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam masya..Ingat masa sekolah dulu..ada gak buat kipas camni gak..hikhik

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Kreatif si bujang ni ye Masya :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Kreatif si bujang ni ye Masya :)

Khai♥Rin : anies berkata...

kreatif!

Deqla Manjew berkata...

cantik.. pndai amir mewarna..

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum. comelnya mewarna! i like hijau tu. boleh geng dengan Amir (",)

IntaNBerliaN berkata...

seronok amir uli yer.. mmg ank2 suka xtvt camni kan

nurbijen berkata...

kemas jer kipas kertas hail tangan Amir tu...
Hihihi, eksaited dia dapat buat donut dan karipap guna acuan... Saya yg baca pun tumpang seronok :)

ieza ashaari berkata...

hihi.. camnelah gaya darwish nanti bila dh masuk sek..

teliti sungguh kan amir mewarna.. motor skill dia bagus tu.. tumpuan dia pun ok.. :) good job boy..

iT's All aBout uS berkata...

comel...comel..comel, boleh bagi Hadif try buat cuti ni, mesti dia excited

Fiza Rahman berkata...

Namopak kemas hasil kraftangan amir.

Kesuma Angsana berkata...

berbakat juga tu ! kreatif

PUANSTOBERI berkata...

Masya buat karipap tak pakai acuan?? wah..terer nih.. huhu.
by d way, Amir, nati dtg opis che da yer..buleh buat kraftangan byk2. hihihi

Sweetmama berkata...

kalerfull kipas amir, sama la zaquan pun minat kaler hijau..

Puan Kutu berkata...

warna peberet amir hijau,aiman suka warna merah..cantik dia mewarna..nt ibu beli la acuan karipap n donut,sng siit amir nk tolong buat kuih,dh expert belajar kt sekolah kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...