♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 4 Jun 2014

Home » , , , , , , , » Ganjaran

Ganjaran





********************************************************************************************


Tapi janganlah masak sahaja kan, kalau boleh temanlah sekali suami dan anak² makan semeja, jangan pulak kita ni sibukkkk duk sambung buat kerja lain .. sebab masa kat meja makan ni selalunya kita boleh manfaatkan untuk berkongsi cerita, bukanlah nak menggalakkan makan sambil berbual atau bercakap .. tapi rasa lebih nikmat dan muafakat kalau dapat makan bersama²kan.


Lagi satu .. waktu memask tu rajin²kanlah sambil berzikir, jangan pulak membebel .. dah macam tak ikhlas jadinya bila nak memasak .. sebab keberkatan dalam masakkan kita akan rasai bersama.


Renung²kanlah .... Hargailah masa bila bersama² .. amiklah peluang dan ruang yang ada lakukan dan kongsikan bersama².




Bicara Hati : Mudahnya mengumpul ganjaran, yang penting ikhlas....



















19 ulasan:

Ida Reen berkata...

Bulan puasa nati mmg kena masak utk berbuka. tp mmg rushing lah.. smpai rumah sure lambat.. >_<

IntaNBerliaN berkata...

perkongsian yg bagus... tak tahu plak saya pasal ni... betul tu, makan sekali kan... hubby saya pun dah pesan awal2 mkn sekali... lagipun hubby mmg jenis nak berteman mkn kat umah ni.. a'aa berzikir ketika masak... mcm masak nasi tu baca ya latif 3x di awal nak basuh beras tu... ia dpt melembutkan hati...

Nad MamaZN berkata...

tu la...
sangat senang tp ramai yg lupa

Sal Bee Yah berkata...

tu sebab masakan Mak paling sedap di dunia ni!sebab diorang masak dengan ikhlas dan penuh kasih sayang

Kakzakie berkata...

Sepatutnya begitulah kan tapi kakak ni kalau cuti sekolah banyak 'masak' di restoran aje - tak baik kan..

ros_reeza berkata...

banyak ganjarannya kan.. asalkan kita ikhlas :)

aIEn berkata...

good sharing =)

Nafira usof berkata...

Alhamdulillah.. bertuahnye jadik perempuan.. macam2 ganjaran yg di janji kan. nak dengan tak nak ajer kan~

lieyalatif berkata...

peringatan yg sgt2 berguna ni masya....in sha Allah moga2 kite jadi kaum isteri dan ibu yg diberkati Allah taala....ikutkan senang wanita ni nak rapat masuk ke syurga kan.... moga2 kite menjadi wanita golongan yg disayangi Allah taala....

Ujie berkata...

Betul tu, tiap apa yg kita buat ikhlas utk suami..sume ada ganjaran hebat.

Makan bersama..tu mmg resepi rumahtangga bahagia. Jangan biar suami makan sorang2.

- AZIE - berkata...

lagi satu kan kalo memasak dgn penuh ikhlas..mesti sedap, wpun simple je..

LYAfrina berkata...

setuju 100% dgn kata2 masya ni..
y paling pengting ikhlas...

Nora Karim berkata...

Betul... betul... betul... sangat setuju

Khai♥Rin : anies berkata...

so rajin2 la memasak ya ;-)

eita berkata...

inshaa allah....ni nak kena rajin lagi masak ni

Puan Kutu berkata...

Alhamdulillah..ganjaran besar dr Allah

QasehnyaRania berkata...

betul tu..
pernah bca kat mana erkk.kalau blh teman la suami makan.jgn dibiarkan syaitan yg menemani mereka smasa makan. sambil makan sambil nyembang kan.x sedor nasi bertambah.muaahahaha

Fiza Rahman berkata...

Mekasih atas perkongsian yana. Yg penting masak dgn ikhlas dan pnuh kasih sayang.

Nory Zoulkefle berkata...

alamak dah lama tak masak untuk hubby....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...