♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 18 Jun 2014

Home » , , , , , , , , , , , , , » Majlis Kesyukuran Di Rumah

Majlis Kesyukuran Di Rumah



Alhamdulillah semuanya berjalan lancar seperti yang di rancang walaupun ada sedikit kurang disana sini. Pfttt ... perancangan awal cuti 12-13 jun di tukar ke 11-12 jun sebab ipar duai dah datang rumah 11 jun, mujur bagi tau awal² sempatlah tukar masa isi borang cuti, takkanlah orang dah datang rumah kita .. kita takdakan... macam x patut jer... dan tak pasal² mc 13 jun kepenatan, sakit perut tak boleh nak jalan .. penat angkat barang² agaknya .. ipar duai pun masih di rumah masa tu .. rasa macam bersyukur sangat² sebab mereka membantu daripada mula sampai habis majlis.
Sebenarnya majlis kesyukuran lebih kepada merangkumi banyak perkara dan kebetulan pulak 12 jun 14 syaaban dan hari khamis malam jumaat 15 syaaban .. malam nisfu syaaban jadinya kami sepakat buat kenduri kesyukuran sikit sempena masuk rumah baru, petang tu sambut bestbay boy sekali, malam lepas maghrib ada bacaan yassin 3 kali adik beradik anak beranak semua dengan keluarga mertua ... abah tak dapat join pergi surau .. sebab nak jemput orang surau datang kenduri lepas isyak kat rumah dan kenduri tahlil.

Jom layankan beberapa keping gambar yang sempat di ambil masa potong kek ulang tahun kelahiran Amir.



Kek pilihan kali ni Batman, memang sesuailah dengan amir boboi kan .. kan ... kot letak princess kang haru pulak hahahahaha .... sebenarnya kek ni tempah .. dan tak berapa nak suprise sebab amir macam tau² jer saya tempah kek untuk dia .. dia ikut sekali ... dengan orang yang tolong jahitkan langsir kat rumah baru tu ... langsir simple jer.. yang penting bertutup ... sudahlah hantar lambat .. nak cepat pulak tu .. mujur di layan tau.. tq akak tukang jahit.




Sempat jugaklah deko² belakang tu ... kawan opis tolong printkan sebelum cuti hihihihi tq sangat² nadia, tolong buatkan untuk ahkak ni .... petang tu adik ipar dengan adik saya yang tolong gunting dan gantung kat dinding tu ... simple tapi amir teruja sangat².. siap letak belon lagi .. itu yang saya suka ... baju batman lama jadi pilihan .. takda baju² baru, baju dia dah lama kot dia pakai masa umur 4 tahun sampai sekarang dia pakai.. muat lagi .. berbaloi² beli mahal sikit.. warna tak mudah luntur walaupun kerap pakai dan basuh.




hahaha.. sila abaikan tangan ibu yang macam lipas kudung tak reti diam .. dengan mulut jugak yang tengah memebel sebab bebudak dah teruja nak potong kek batman tu .. dok cuit² lambang batman tu hahahaha ... gelihati betul dia buatnya .. tapi sempat senyum bila adik panggil nak snap.




Tak dapat nak feelling comey ayu .. baju pun tak sempat tukar wana kuning huhuhuhu ... mujur warna tudung kuning, sebab orang² dapur dah panggil nak mintak barang ngeh .. ngeh .. ngeh .. tak dapat nak possing sakan tau ... ini jelah gambar bertiganya .. tak berapa nak comeyy.. takpalah yang penting momen itu takkan di lupakan.. sangat² indah.




Selamat hari lahir anak ibu, moga mejadi anak yang soleh, membesar dengan sihat dan juara dalam segala hal ... ketua yang baik dan menjadi contoh buat adik² insyaallah aminnn ...




Majlis malam sempat snap ini selepas solat maghrib ada bacaan yassin anak beranak .. banyak gambar tak sempat nak rakam .. bizi kekdahnya wehhhhh .. sampaikan orang bungkus nasi ambeng pun tak sempat nak amik gambar .. arghhh sweet sangat² momentum tu tau .. melayankan mak cik² (adik beradik mak) dan ipar duai berborak sambil bungkus nasi ambeng langsung terlupa nak amik gambar huhuhuhu ..;p




Ni menu tengahari makan nasi ... menu petang satu pun tak sempat snap .. kuih koci tu mak mertua buat pagi tu dengan mak cik² (adik beradik mak hihihihi ) ... koci segitiga daun pisang ni memang popular di kalangan orang jawa ... kali ni buat koci pulut hitam (alahai sorrylah sesangat tak dapat nak kongsikan momentum membuatnya) sebab saya tengah bizi tolong akak ipar buat kerja huhuhuhuhu ..... yang pasti kuih koci tu sedapp sangat.



Rasa bersyukur sangat² majlis dah selesai, ramadhan pun tak lama lagi ... majlis kecik² jer kami jemput sedara mara dan orang kampung jer kenduri malam.. jiran² lama pun tak jemput .... kawan² saya pulak yang mana terdekat tu ada jugak jemput, tapi biasalah hari bekerja susah sikit nak datang ... takpa nanti kita jumpa tergeda² yer ... 

Terima kasih sangat² pada semua yang banyak membantu, maklumlah rumah baru ni .. banayk kelengkapan tak cukup lagi .. pfttt .. lepas ni buat goodies untuk tabika pulak .. insyaallah khamis depan sambut di tabika pulak... moga dipermudahkan .. maklumlah puasa dah nak dekat ni riso jugak kot tak sempat buat .. amir dah teruja nak potong kek dengan kengkawan .. saya tak berani janji lebih²...




Bicara Hati : Ada rezeki lebih kongsikanlah sedikit dengan mereka yang layak menerimanya .. insyaallah akan ada keberkatan rezeki itu di dalamnya, kerana setiap rezeki yang kita perolehi .. ada juga rezeki orang lain.












22 ulasan:

Kakzakie berkata...

Kuih koci pulut hitam itulah yg paling kakak sekeluarga suka. Kalau yg original lagilah siap rendam dlm santan sebelum bungkus dan kukus. Aduhai sedapnya.

Amir! auntie tahu mesti happy kan sayang.

Nad MamaZN berkata...

alhamdulillah
nampak meriah
syukur berjalan lancar :)

terliur tgk kuih koci tu :)

Zee Suhaini berkata...

simple pon banyak juga tu lauk pauk..seronok kan buat makan2 camni..penat sikit takpe janji hepi..

amir punya kek sama cam baju..tema batman sungguh ni..hihii..

LYAfrina berkata...

Alhamdulillah

Smuanya dh slamat. Apa y pting nk sukakan ank kita kan.. suka tgk deko background, kek n pkaian y sdondon.. nmpk ceria je..
Pic amir byk tgk.tang kek.. mesti x sbr nk.ngapppp.. lya suka kek simple2 mcm ni..


Nanti kna deko2 rmh. Tu y best.. blh la beraya d rmh bru.

Falsya berkata...

congratsssss masya sbb masuk umah baru..and belated happy birthday amir..semoga menjadi anak yg soleh..amin3..

Nafira usof berkata...

alhamdulillah~
lega kan rasa bila dh selesai kenduri.. penat sikit takpe.. bukan selalu pon buat kenduri camnih kan~

Joanna Yunus berkata...

wow.... sempat lagi buat kenduri akak belum sempat lagi dan macam memang tak sempat buat kot... tahniah cantik rumah masya

Tihara berkata...

alhamdulillah, hepi birthday amir
moga murah rezki masya dan suami :)

lieyalatif berkata...

meriah pada lieya ni masya hehheheehe...cute jek backdrop belakang tu...kreatif sgt2...sure besdey boy hepi kan....mudah-mudahan majlis diberkati...amin...

cantik kek amir... batman lagi hah....boboy suke laa kek superhero ni kan masya heheeheh...

alhamdulillah berkat majlis ... sempena malam nisfu syaban dpt bace 3 kali yassin yeak ....

n O e s u h a i m i berkata...

wah...dah masuk umah baru...mesti rasa teruja kan...

tahniah buat amir...mesti seronok sangat dia...

Sweetmama berkata...

Alhamdullillah..senang buat majlis sekali..

happy bday amir, sebaya dengan zaquan bulan kelahiran pun sama. moga menjadi anak yg soleh, mesti srnok dia sambut bday 2 kali nanti..

Aty_Fared berkata...

seronok dalam buat celebration tuk besday anak ni kan.. walaupon kecik2 ker besar2 ker..yg penting tuk gembirakan anak..saya tunggu anak besar sikit kot..heheh neway..hepe belated besday Amir hazim.. :)

Fiza Rahman berkata...

ALhamdulillah. Majlis berjalan dengan lancar. Selamat hari lahir amir.. Smoga membesar sebagai anak yg soleh.

QasehnyaRania berkata...

alhamdulillah
berjalan dgn lancar kan
bestnya dpt dduk rumah sndiri dgn suasana kg.. :)

selamat hari lahir buat amir
smga dikurniakan keaihatan yg baik dan membesar sbgai anak yg soleh taat pada perintah Allah dan mndgar kata ibu abah.aamiin

Julia Johari berkata...

Happy birthday Amir...wahhhh dah 6 tahun dah dia...syukran...meriah yer majlis...tgk masya pun happy je...seronok tau...

anajingga berkata...

3 in 1 ,Sebuah majlis yang pasti menyeronokan bila berkongsi rezeki..

eita berkata...

alhamdulillah..lagi murah rezeki kalu berkongsi..


hapy bday amir...

gee berkata...

tahniah..dah selamat msk rumah baru..best nyer..

Puan Kutu berkata...

ohh kira 3 in 1 la ni sambut besday,sambut puasa n masuk rumah baru.Alhamdulillah berjalan lancar..lawa kek amir..:)

fieda berkata...

happy belated besday amir...wah..sama dgn maira ye bulan jun.

Nora Karim berkata...

meriahnya besday amir... alhamdulillah dpaat buat majlis kesyukuran sekali.. seronok pula tgk...

Nory Zoulkefle berkata...

cantiknya kek besday amir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...