♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 24 Februari 2012

Home » , , » Barang Terbuang Hasil Lumayan

Barang Terbuang Hasil Lumayan

Assalamualaikumm Semua....

Sape kata barang terbuang tak memberi hasil, banyak hasilnya tau kalau kite pandai... bukanlah nak bangga tapi itulah abah saya... dulu kalau balik kerja ada jer barang yang dah tak berguna kat tempat kerja di bawak balik dan diubah suai olehnya... memang tersangatlah kreatif.... nanti saya buat entry tu.. bukan janji tapi pasti hahahaha.. sebab saya tak berkesempatan nak ambil gambar barang² yang abah dah ubah suai tu...

Baru² ni abah dengan adik lelaki ku yang sulong mengemas luar rumah, banyak sangat barang² dan besi² terpakai kat belakang.. semuanya abah dan adikku kumpul.. untuk dijual.. hasilnya memang lumayan penuh satu lori kawan abah barang terkumpul tu hahahahaha.....

Tak caya ce tengok.. ce tengok gambar yang amir ambil ni.. hahahaha.. ibu pun tak tahu bile masa amir ambil gambar ni... sebab ibu sibuk tengok orang punggah barang² naik lori.. pandai anak ibu ambil gambar ni senyap² yer... sorrylah gambar ni amir ambil dari tingkap jer.. tu yang nampak kabur.. dan pandangan dari rumah atas makkan tu yang nampak cermin tingkap tu...

 Banyakkan.. ni baru sikit.. yang baju oren tu adik lelaki sulong.. perasan muka macam khairul fahmi che mat.. nama jer sama fahmi hihihihihi......

 Tu dia.. botol² minyak penuh setengah lori.. belum lagi botol² clorok.. habis semua adik saya ikat² jadikan satu... memang banyak....

Alhamdulillah.. hasilnya lumyana semua abah jual dapat rm480.00 kalau tak salah.. banyak tu.. terkejut saya.. tapi yang pertama kali jual dulu lagi banyak.. penuh satu lori dekat rm800.00 tau... memang terkejut sangat masa tu... kire rezekilah jugakkan.. hubby pun mewarisi jugak.. rajin jual surat khabar terpakai jer kat rumah tu hihihihihi.... kalau barang² macam ni memang tak sempat kumpul semua dah kene buang siap² bile lori sampah datang.

9 ulasan:

Nyue berkata...

huhu...bagus la cm 2...
bleh tambah duit poket kn..huhuhu..
tindakan yg baik tuh

Tihara berkata...

elok jugak kan..rumah pun bersih, duit dapat.. alhamdulillah :)

Kakzakie berkata...

Rumah kakak pulak masya anak kakak memang kumpul botol syampoo, botol sabun cuci baju, minyak dsb semua kami kumpul (pernah kena curi pun ada tau)... tapi bila jual adalah 2-3 ringgit sebab tak adalah berlori macam Fahmi punya tu...

Aine Ainun berkata...

Bagusnya masya...

Stakat ni, sy blum penah lagi, kumpul brg2 mcmni....
Kecuali paper la, itupun stakat guna sendiri je....

Ummi Iman berkata...

banyak juga jumlahnya.. hobi yg mendatangkan hasil apa salahnyakan. saya pernah juga jual brg yg nak dibuang tapi paling banyak pun rm10 je kot. sbb brg sendiri hehe..

Ummi Iman berkata...

eh lupa ada yg byk lagi. masa pindah rumah dptlah RM50-60. Lupa ;)

*SiRibenMerah berkata...

wahhhhh.. dulu kitorg rajin jual kat 'keling botol'..
smp di momok sket2 kena jual kt keling botol je kalo nakal2 sgt kat umah..

tp mmg laku la jual barangan terbuang neh.. hasil pon leh tahan...wowww~

Mama Ema berkata...

bagusnya abah..dapat juga hasilnya..

IntaNBerliaN berkata...

wah banyak tu.. hubby sy pun dia jnis suh sy simpan gak botol2 minyak or pe2 tp sy ni pulak serabut mata memandang so saya akn buang awai2 sblm hubby nampak..hahahhahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...