♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 28 Februari 2012

Home » , , » Dumex chef cilik

Dumex chef cilik

Assalamualaikum Semua....

Selamat pagi semua... ingatkan lepas master chef dah habislah pengaruh amir nak main masak².. rupanya tak jugak... lepas master chef jadi dumex chef cilik pulak huhuhuhuhu.... pernah jugak pergi pasaraya amir mintak mainan masak² ni.. tapi saya tak layankan.. bukan sebab dia lelaki tak boleh main masak².. tapi sebab set tu akan menambahkan rumah lebih berserak kalau mainan berterabur.. nasib baiklah amir tak beria² sangat nak soh belikan hihihihihihi.....

Datang balik pengaruh nak main masak² bile puncanya malam tadilah tengok kat astro ria.. kebetulan amir pun liat nak tido malam tadi.. daripada dia layan kartun kat babytv tu jer.. lebih baiklah dia tengok masak² kat dumex chef cilik ni kan...

Sudahnya dia pun sibuk nak masak jugak haihh.. layankan jerlah.. padehal mata ibu ni dah tak boleh nak bukak nak katub jer huhuhuhuhu... jenuh pujuk ajak tidooo takmoo jugak..

 Nampak tak tu.. pensil warna dah jadi sudip uwar........

 Sambil masak.. mata tengok tv dan sambil bebel²... mengalahkan chef wan...

 Fokus sikit apa yang dimasaknya.. nampak tak???.. iyer.. jangan terkejut itu ikan plastik... hasil daripada tangkapan kononnya.. sebab saya ade belikan mainan pancing² hari tu.. batang pancingnya pun dah rosak... 
saya siap tanya amir masak apa tu.. masak ikanlah.. masak asam pedas hihihihihi.. tegelak² saya.. mir kalau masak dalam bekas ni mir kuah pun takde mir.. kan bekas tu banyak lubang bocor... 

hadaoiii mainan bersepah lagi..... nampak tak tu.. koleksi jentera² macam ni memanglah banyak sesangat kat rumah ni.. sebab amir peminat no.1 huhuhu.. tu belum lagi yang besar.. ni pun banyak ayah dah simpan dalam bekas.. letak kat belakang huhuhuhuhu... (^_^)v


Budak² lelaki memang macam ni agaknya kan.. kalau main... suka sepah²... ibu dah tak larat nak cakap soh kemas... kalau yang kecik² ni terpijak memang sakit tau... selalu bile soh amir kemas mesti dia cakap ibu pun tolonglah amir kemas jugak.. sabooo jerlahkan...  

13 ulasan:

CtAyue berkata...

pandai amir masak ikan..hehe. so sweet. :)

IntaNBerliaN berkata...

hahhahahha hebat betoi penangan master chef dkt amir ni..hehehhe pandai pulak jwb msk asam pedas tu..hihii

AdaM Hawa berkata...

chef amir.. ;)

fieda berkata...

adoii...amir nak set masak2 ye..haaa..alisha dah dapat tu..bagus jgk ni kalau amir minat masak2..mana la tau kot2 nanti dapat jadi chef...

Masya berkata...

ct ayue: pandailah sesangatkan...

ina: itulah.. tergelak² kt dibuatnya..

kak nani : (^__^)v

kak fieda: itulah.. alisha oklah baby girl hihihi.. amin.. harap² boleh jadi chef yer.. x jadi chef kat restoran.. chef utk ibu pun ok..

mala berkata...

dah besaq nanti boleh tolong mama masak :-)

Kakzakie berkata...

Imaginasi anak-anak tinggi tau masya. Anak-anak memang suka main masak-masak dan pasang angan-angan memegang kerjaya impian bila bermain...

Mama Ema berkata...

sabar jerlah...budak lelaki bab mengemas tak suka sgt kan...samalah dgn anak ema tu

ikatankasihku berkata...

ibu jugak yang kene kemas..hehehehe

Yana Libra berkata...

pandai dia suh ibu dia tolong kemas jugak eh~~ :p

Totie@Tomy berkata...

budak2 sekarang bijak2..

anisalya berkata...

dia sepah2kan utk ibunya kemas. nnt tak ada kerja pulak ibunya. hehehe...

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

ok la dah besar nnti boleh jd chef,

Zaquan pulak time kita di dapur dia pun sibuk nak nolong ke dapur, kita menggoreng dia pun sibuk nak menggoreng sama..risau dibuatnya takut minyak panas tumpah ke badan dia jerk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...