♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 22 Februari 2012

Home » » Nak Motor Mainan Pulak....

Nak Motor Mainan Pulak....

Assalamualaikum Semua....

Baru² ni.. jiran sebelah rumah saya... merangkap cucu mek sebelah rumah yg selalu bagi makanan tu belikan cucu dia motor mainan baru.. (paham ke ayat saya tu.. hadoiii... kene perbaiki lagi ni) ala... beli motor yang besar tu.. tp takdelah besar masih pakai cas bateri elektrik, bukan minyak petrol dah macam trend kat taman tu ramai jugak yang membelinya..

Amir pun ternampaklah motor tu.. kemain merenggek² sibuk nak juga... manelah ibu nak cop duit kalau nak beli motor macam tu... tanya kat jiran tu dia beli dalm rm250.00 ngee~~~ ngeri dengar oooo... kalau mahal macam tu.. macam² lagi rasanya boleh beli... bukan takmoo belikan.. rasa macam membazir jer.. ruang nak main pun bukan luas kat rumah ni... paling jauh pun ka jalan taman tu jerlah.. kalau tak bagi main kat luar.. memang dalam kawasan rumah dengan pagar bertutuplah amir main hihihihihi.....

Jenuh jugaklah ibu ni memujuk siap cakap.. kalau nak beli motor macam tu amir kenelah rajin belajar, baru ayah belikan .. padehal ayah belum tahu pun lagi...

Nasib baiklah amir tak pergi naik menonong jer kat motor budak tu.. elok jer amir tengok dari jauh.. dalam hati dia mesti meronta² nak naik jugakkan hihihihi... malam tadi siap dengan suara dia mengigau nak jugak.. nak jugak.. terkejut ibu tengah tidooo dengar amir jerit macam tu.. haru betullah...

Nampaknya nak pujuk hati amir hari ni kenelah ibu belikan mainan baru untuk amir, sekadar nak memujuk hatinya... iyerlah budak²kan... tak tau lagi nak belikan apa.. yang sebenarnya dah malas nak belikan mainan sebab kat rumah tu dah penuh mainan.. ayah pun siap dah kemas masukkan dalm bekas khas kat belakang... sebab tak suka bersepah²...

Amir main motor ni jerlah yer sayang... ibu bayar token rm1.00 jer siap ade muzik boleh goyang² main... hihihihihi.. tepek gambar lama jer ni... 

6 ulasan:

fieda berkata...

la..sama lah dgn budak2 kat umah ni..tgk anak jiran beli seboleh boleh dorang pun nak..tp mmg tak beli..bikan ape mmg membazir jer..sekejap jer pakainya..

AdaM Hawa berkata...

nnt amir dah besa.. beli erk.. ni amir masa kecik.. naik je beskal yg ayah belikan tu erk.. amir kan good boy..

CtAyue berkata...

samalah ngn anak sy. tapi bile gitahu elok2, dia takde lah merenget nk jgk. sbb sy rs membazir beli walau abah dia nk beli kan..hehe..

anisalya berkata...

kemahuan anak2 ni kadang2 tak terduga dek akal kita.

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

motor pakai bateri tu mmg mahal pun,
Zaquan ada satu itupun hadiah dari Ucu Pit dia masa besday Zaquan yg kedua tahun..:D

kalau nak tunggu mama dia beli bile ler agaknye zaquan dpat merasa main..heheh

Puan Kutu berkata...

budak2 mmg tak faham..bila tgokorg lain ada,dia pun nak..mujur aiman tak macam tu..harap kekallah smpbesar.hehe..

smp skang pun aiman tak pernah mintak belikan basikal wpun kawan dia semua ada.kadang kesian,tp dlm hati kata jimat duit ibu.basikal pun harga ratus2 kan.haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...