♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 26 September 2012

Home » Hilang kemesraan kerana gadjet

Hilang kemesraan kerana gadjet

 

Kesejukkan di pagi hari, keluar rumah lewat.. hujan renyai² mengiring perjalanan kepejabat.. amir?? amir masih diulit mimpi baring di tempat duduk belakang. Jalan mula jem bile hampir sampai pejabat.. mungkin sebab ramai yang dah mule keluar bile hujan takde menunjukkan tanda² nak berhenti.

Hilang kemesraan kerana gadjet betul ker??? rasanya iklan pun ade tunjuk masa raya hari tu.. kat astro byond ... kalau tak silap iklan u lepas solat hari raya si ayah sibuk menonton tv, anak pulak sibuk layan game kat gadjet.. tak perasan lah pulak hp, tab atau note .... 
 
okkkk bukan itu yang sy nak ulas.. tapi ni kisah kami 2 beranak kat rumah kalau di tinggal berdua...

 Amir akan sibuk melayan lori sampah kat youtube....
sejak akhir² ini itulah yang dilayankannya....
orang lain tegur lori sampah tu busuk pun dia tak heran.....
semua orang pun pelik kesukaan dia yang baru² ni.....

 Ralit sangat menengok bende alah tu ...
tengok buku latihan kat sebelah tu.. langsung tak disiapkannya.. geramm jer... grrr
ibu?? berbuih lah dok bebel.. sudahnya ibu layan tv cerita korea hihihihihihi ...

Dah jemu kang tengok dan dengar lagu raya upin ipin seloka dihari raya kot ..
dah habis raya pun.. masihlah dok layankan lagu tu jugakkk ermmmmm ....


Kalau amir dah layan bende ni jangan haraplah dia berborak dengan ibu, kalau ibu tanye pun dia senyapp jer.. dok ralit pandang youtube tu ... sampai kadang² bagi tahu kalau .. macam ni ibu nak suruh ayah tutup broadband huhuhuhu .. kunun² buat majuk.. barulah dia akan kata.. iyerlah² kejap jer... amir tengok lepas ni amir siapkan kerja warna² eh ibu .... 


Bicara hati: Amir demam lagi hari ni.. panas sangat, semalam masa amik daripada taska dia dah mule demam, makan tak nak ... minum susu tak nak .... tidur jer.... mata dia pulak asyik keluar banyak tahi mata jer... panas dalam agaknya, kejap lagi nak bawak pergi klinik lagi ubat demam dah habis, pagi tadi bagi makan panadol air perisa strawberry harap kuranglah sikit. Ibu kene siapkan laporan sikit esok ade meeting .. nanti² saya bw kawan² yer.. tq tinggalkan komen...




20 ulasan:

Nieyl berkata...

hehe~biasa la tuh kak...:)

MizzTina berkata...

ngah eksaited tu..hehe

IntaNBerliaN berkata...

budak2 skrg mmg lah kan... kalu ngadap gadjet... kita pun xlayan.. hihi

fiza berkata...

Anak saya pon mcm tu gak. Klo da layan ipad tu sampai kita panggil pon tak dgr. Hurmmm...bebudak jama IT.

Norhaizan berkata...

samalah dgn anak kak zan..balik sekolah, tak sempat nak bukak baju pun ipad/laptop yg diterkamnya

semoga amir cepat sembuh.

Tihara berkata...

ololo ralit nya si amir tu..kalu kacau dia mawah tak? hehe

weyh tgk lagi tk bride of the sun?
great doctor pun besh gak kan..tp tk layan sgt..cite hyo won tu mmg tk miss la :)

Mrs Lurve berkata...

sy nak kongsi jgk, akibat internet ilang kemesraan suami isteri..akhirnya internet dipotong..yesss!! baru leh bermanja2 dgn suami, kalo x dua puluh pat jam ngadap internet!

::EIDA:: berkata...

Orang moden kan kak... Ida pernah gak terfikir pasal ni.. huhu

AdaM Hawa berkata...

anak-anak.. anak zaman teknologi.. tak boleh nak kata apa.. ;)

|| NaFiRaa || berkata...

pengaruh negetif gedjet2 canggih kan~ kena selalu pantau anak2 lah cam nih..

moga Amir cepat sembuh~

Salina@IbuAqil berkata...

Ada benarnya jgk..
Bila masing2 layan gadget masing2 wat hal sendiri..
Tp kemesraan tu ttp x hilang..
Cuma masa tu masing2 perlukan ruang sendiri utk hal sendiri..
Masa bergomol.. Bermain sama2 peruntukkan sedaya upaya..
Mula bingit telinga dengan pekikan raungan bebelan..
Tp lepas tu senyap blk..
Masing2 mengadap gadget..
Dan benda yg sama berulang.. ;D
Itu kami sis..
Kalo ayah aqil leka ngan Ipad..
Aqil ngan iPhone atau rancangan tv dia..
Ibu dgn novel..
Masing2 membisu..
Tp bila masa kami nak bermesra2an..
Hah!!!!! Siap ler satu bilik bergema..
Ahaks!!!!
Itulah meriahnya..

ieedaz @ mama_isha berkata...

alahai..mama amir merajuk yer..kena bg amir adikla kalau camtu..nanti ade kawan borak2..hehehe

Saya Disini berkata...

tu la..skrg ni benda ni la budak2 dok ngadap..

eita berkata...

samalah..anak2 sedara ita kalau balik kat umah ita..xde nyer nak borak2...asik dgn ebook je..

sal ya berkata...

anak2 pun suka lagu seloka hari raya upin ipin tu. dah habis raya pun still jugak nyanyi. adehhh...

izan mama mia berkata...

bebudak sekarang..jauh beza ngan kita dedulu...huuhuh..mg cepat sihat yer...

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

mmg betul pun, itulah hakikatnya zaman skrg ni, jgn kan anak2 kita, kita pun kadang2 terleka dgn gadget skrg ni..

fieda berkata...

mana2 semua pun camni la..peredaran zaman la kkan..hihihi

QasehnyaRania berkata...

amir..amir..cian ibu

Puan Kutu berkata...

hehe samalah macam aiman.wpun ibu cakap line slow,nak jugak bukak youtube.ayat dia :

"takpelah..janji aiman dpt tgok ultraman.." hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...