♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 22 September 2012

Home » , , , » Rawan hati ibu

Rawan hati ibu

 

Cuti pada hari isnin, tapi di paksa dan terpaksa bekerja di hari sabtu .. kesimpulannya.. kerja 5 hari jugak minggu ni huhuhuhuhu... dah big boss bagi arahan.. jadi kuli ni ikut jerlah.... tapi macam ting tong sikitlah sebab hari² cuti selalu berguling dan bergomol dengan amir .. ;p

Pagi² dah kejutkan amir, malam tadi dah bagi tau ibu kene kerja hari ni.. amir mulelah drama takmoo pergi taska, sebab?? sebab nak layan kartunnn.... tapi oklah saya keluar lewat siap mandikan dia dulu.. siap buat sarapan.. tapi dia tak nak sarapan lah pulak.. ermmmmm ..... 

Dalam kereta amir dah merenggek² tak nak ketaska, tibe² dia bagi tahu nak kerumah mak saya lah pulak (dengan erti kata lain balik kampung) nasib baiklah dekat.. sempat pusing hantar kampung.... tersenyum lebar dia....

Separuh jalan amir bagi tahu nak muntah?? alamak!!!! ... serta merta cari tempat parking tepi jalan.. turun terus muntah.... masuk kali ni dah 3 hari berturut² dia muntah pagi?? nape yer.. risau saya.. muntah pun semua keluar susu.. tapi macam susu basi berketul.. sape ade pengalaman macam ni.. boleh bagi tahu saya tak sebab ape... (mulelah ibu ni google sana sini.. nak tau sebab ape)

Sudahlah hati rawan kene datang kerja, amir pulak tibe² muntah.. tapi bile saya tanye lepas muntah dia ok jer.. tanya sakit perut tak.. dia kata x.... malam tadi makan bubur nasi saya masak okk jer.... saya makan pun okk jer.... saya bukan ape risau sebab doktor pernah bagi tau dia sintom nak kene resdung.. ke.. dia nak ade asma.. tapi kalau asama doktor kata dia batuk tak berhenti.. ni tak batuk pun.. naper?? yer...
 
Korang rasa sebab ape yer??? susu dah tak sesuai dengan dia ker?? atau cuaca awal pagi sejuk.. maklumlah kami keluar rumah kan awal pagi .. matahari belum nak keluar lagi .... atau angin.... tolongggggggggggg ...... saya dah buntu pikir...
 
Inilah bubur yang saya masak & kegemaran amir akhir² ni.....
makan sekali dengan sawi tumis air campur telur + tempeh goreng sambal kicap
 
 
Bicara Hati : Harap sangat² kalau kawan² pernah alami masalah yang sama pade anak² sudi kongsikan dengan saya kat ruangan komen...
 
 


10 ulasan:

AdaM Hawa berkata...

kene tuka susu kot..

ieja amieja berkata...

ank akk pernah terkena mcm tu..tetiba je muntah..tp lps tu ok je..
dlm kes amir ni x tau lah..tgk dlm masa beberapa jam kot klu ada simpton2 lain..klu x de rasanya x de apa tu..

Tihara berkata...

moga amir tak de pape..moga dia sihat walafiat..take care ey masya ..

Puan Kutu berkata...

sebenarnya aiman memang kerap muntah sejak kecil.sy mula2 mmg risau,tp bila check doc,doc kata takde pape..

aiman akan muintah bila dia mkn terlalu byk,main2 dan aktif lepas makan,atau time dia batuk mesti muntah..

baru2 nie cikgu selalu tnya sy sbb aiman selalu muntah kt sekolah.risau gak..tp mmg sejak kecik aiman macam tu.tak boleh makan lebih n aktif sgt pas mkn..

klu amir nie tak pernah2 tetiba je kan..pegi la check doc,nti doc akan check perut dia..

Che Rosliza Che mat berkata...

Sependapat gan Adam Hawa..try tukar susu...mana tahu susu tue tak rasi gan dia...

eita berkata...

nak tolong tapi tak tahu..sebab takde pengalaman ada anak....
huuhuh

IntaNBerliaN berkata...

sy xtau plak nape sampai muntah2 camtu...

izahdaut berkata...

kalau baby sebab susu dah tak sesuai kan.. hmmm hope amir cepat sihat :-)

fieda berkata...

nak tukar susu kot..

sal ya berkata...

biasa jugak untuk anak kedua. tiba-tiba je muntah. tapi dia selalunya sebab selesema. perut Anis sensitif sikit. tapi selalunya saya tunggu sampai ke malam. kalau ok, maksudnya ada benda yang dia makan tak betul la tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...