♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 24 September 2012

Home » , , , , » Kerenah amir bile ibu nak hantar taska pagi hari

Kerenah amir bile ibu nak hantar taska pagi hari

  
 
Alhamdulilah pejam celik.. pejaammmmmmmm ... celik... dah 3 minggu amir masuk taska, yups taska jer.. tu pun banyak jugak aktiviti.. terutama yang berbentuk minda berfikir, macam susun blok plastik, tanah liat dan yang penting ade belajar bersosial. Maklumlah amir ni pemalu orangnya (macam ibu dia jugak) malu bile tak kenal jer.. dah kenal.. ade jer benda diborakkan.. dan tak berhenti bertanya huhuhuhuhu .....

Belajar bersosial ni penting bagi budak yang tak biasa bergaul dengan ramai orang, sosial ni bukan sosial apepun.. diajar cara berkawan ... berbual .. bertanya ... jadi dari situ budak² akan terdidiklah keyakinan diri (silap² terlebih keyakinan diri .. jadi cikgu dok depan) ape.. kes....

Mule² bile nak hantar amir ke taska memanglah ade jer ragamnya pagi hari .... tak mahu turun kereta, hari pertama dia nangis² takmoo tinggal kat taska, hari kedua pun menangis jugak.. tapi takdelah meraung dah okk siikit.. hari ketiga pun dah ok..... masuk hari ke empat.. elok jer dia jalan sendiri lepas salam tanggan ibu terus masukk... tapi ade permintaan suruh belikan galaxy note atau tab ngee~~~~ saboo jerlah kan. (Jangan harap ibu nak belikan.. ibu pun pakai nokia c3 ayah bagi tau).

Seminggu kat taska .. amir ok jer.. ustazah bagi tau.. cuma amir tak boleh tidur, bile saya tanye amir kata.. takde tempat amir nak tidur dah penuh.. (yang sebenarnya dia tak biaser tidur ramai² dengan kawan² kat toto) kat rumah pengasuh dulu .. tidur 2 orang jer .... bagusnya taska ni lelaki dan perempuan diasingkan tidur, perempuan kat dalam bilik.. yang lelaki kat depan ruang menonton.. jadi senang nak dipantau. Jadi asal masuk kereta jer petang mesti amir akan tidur sampailah rumah.

Minggu kedua nak masuk taska, amir demam kepenatan beraya agaknya... hari isnin hantar dia kat kampung sebab dia takmoo ketaska.... alhamdulillah hari selasa dah okkk masuk taska macam biasa .. cuma petang balik asyik sibuk dok ajak nak tengok layang².... baik demam citarasa pun berubah nak makan bubur nasi atau burger kat kedai depan rumah jer.. seminggu kami layankan.. sampai dia sendiri cakap tak nak.

Masuk minggu ketiga ni... pagi² dah kurang ragam, ibu pun dah boleh hantar awal .. lepas datang opis ibu terus hantar amir.... kalau tak masa mula² masuk taska sepanjang minggu pertama ibu masuk opis dulu pukul 8.30 baru hantar ketaska. Layankan dia sarapan, bagi minum semua barulah dia nak pergi ...
Bile balik petang jer.. mesti amir nak mintak singgah kedai (sediakan duit jerlah yer).. tak kirelah belikan air atau ape² aje.. janji singgah, mata tu dok melilaulah cari lori sampah kalau ade lalu huhuhuhuhu .... 

Ustaz bagi tau baru² ni amir suke dok intai² kawan² kat tadika.. nak ikut same masuk kot.. hari tu masa pendaftaran ade jugak tanye pengetua.. tapi sebab mereka habis belajar bulan 11 dan bulan 12 cuti jadi saya tak masukkan lah amir tadika sebab macam rugilah pulak.. tu saya masukkan taska... tapi sejak minggu lepas hari khamis ustazah dah masukkan dia kat tadika, dia berkobar² pulak nak masuk tadika bile saya tanye.. siap pesan nak beg yang ade roda boleh tarik tu .... saboo jerlah..... jadi sekarang pagi amir akan ke tadika dan petang ke rumah transit .. tempat yang sama jugak (nasib baiklah sekolah tu boleh bertolak ansur buku² bayar rm 50 jer dan uniform rm 45.00 kalau sekolah lain jangan haraplahkan.. pendaftaran lain tak payah)
Itu jerlah cerita amir dan ragam amir ke taska.. terima kasih sudi baca.. dan bertanya keadaan amir bile dah masuk taska... (^___^)v

Amir yang suke sangat makan burger sekarang....
Burger Mc D happy meal pun dia dah boleh habiskan makan sorang ....


Bicara Hati : Pagi ni alhamdulillah amir dah tak  muntah, dia pergi tadika dengan penuh semangat.. semalam makan bubur nasi lagi malam tadi dah terjaga pukul 2 pagi 'membuang semahu²nya' mata pejam² pun sempat bebelkan ibu amir makan bubur nasi sakit perut hahahaha ade²  jer... 




9 ulasan:

IntaNBerliaN berkata...

bagusnya... amir mesti sgt sk belajar,.. siap dia yg berkobar2 nak g tadika yer :)

Mrs Lurve berkata...

yeah...amir nak jadi pandai, kena rajin2 g tadika

|| NaFiRaa || berkata...

semangatnye amir makan.. zura pon suka kalo anak2 bersemangat makan~ senang hati~

Tihara berkata...

alhamdulillah amir dah tk muntah2...pasni mesti selera dia makan kan :)

Nieyl berkata...

amboi..semangat g taska yea...:)

fieda berkata...

sweet momory ni kalau dia dh bsar nanti dia baca..heheh

Ema Junaiha berkata...

bagus hantar anak ke taska..banyak perkara dia akan belajar..ema hantar anak semalam..menangis tak nak pergi..takut ema tinggalkan dia lagi

QasehnyaRania berkata...

alolo..cian amir..mudah2an cepat sihat yer =)

sal ya berkata...

ni tengah decide sekolah terbaik untuk anak2. tak nak la dia orang rasa stress belajar kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...