♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 24 Disember 2012

Home » , , , , » Kegemarannya

Kegemarannya

  
Rasanya macam dah pernah buat tajuk macam ni.. takpelah buat lagi.. dah memang kegemarannya yang satu susah untuk dihilangkan, kegemaran keluarga pun iyer jugak... kegemaran keluarga hubby... keluarga saya adik perempuan saya jer yang paling gemar.. yang lain semua biasa² jer.. ade kami makan.. takde tu takdelah pulak sampai meraunggg kena cari hihihihihihi...

Lepas puas mandi manda di Kolam Air Panas Sg. Klah, teruskan perjalan untuk balik ke kampung ... Lebih kurang pukul 6 lebih jugaklah baru gerak, sempat solat Asar dulu dekat surau kat kawasan kampung sebelum menuyusur keluar.

Sau² persingahan ni di pilih tiada sebab lain melainkan hubby singah nak beli durian, bonet dah penuh ayahnya wehhh.. mane lagi nak diletakan buah duian tu.. memang kereta akak ipar lah jadi mangsa hihihihihi ....



Sempat ambil gambar buah durian ni kat kawasan parking kereta sg. klah.


Sebelum keluar daripada sungkai masuk highway hubby dah aim dah nak pergi kedai ni.. sebab tahun lepas pun memang pernah singah sini cari durian, kedai dia kalau daripada highway tu .. lepas highway ade lampu isyarat masuk ke kanan.. kedai dia tak jauh daripada situ ade simpang kekanan.. kedainya kat tepi jalan jer... berdekatan dengan stesen minyak shell kalau tak silap .... Kedai ni memang banyak jual durian jer.. manggis adelah sikit sebab dia memang jual borong durian. Kedai yang lagi satu tu meriah sikit ade cempedak, manggis, petai, durian pun ade jugak....



Inilah kedainya... dah nak maghrib kami kat sini lagi... siap makan dulu sape yang nak merasa... bolehlah pilih... Kali ni borong RM 30.00 jer.. tu pun dah penuh bonet kereta akak ipar sebab ade baju bajan dan barang² lain lagi dalam tu hihihihihi...



Hubby kata pergi Sg. Klah setiap tahun pun takpe, nak borong durian punyer pasal sabar jer lah.... huhuhuhu .... Makanan kegemaran yang satu ni memang tak boleh nak kata ape lah... yang herannya hubby tak suke tempoyak.. tapi saya suka hihihihihi... ;p



Bicara Hati : Sebelum masuk highway sempat solat maghrib dulu.. barulah teruskan perjalanan balik.. ingatkan nak singah makan malam sekali dengan akak ipar... tapi amir tidur pulak... teruslah balik kampung.. beli bungkus jer.. 




6 ulasan:

Jaa berkata...

sedapnya.. dh lama x mkn...

Fiza Rahman berkata...

Sedapnya doyan.

Nafira usof berkata...

zura pon hantu durian~
kalo tetiba nak makan durian.. mmg kena carik sampai dapat.. kalo x hati mesti x senang~

Tihara berkata...

akak baru habis musim..ada la 4 5 bijik kat pokok..tk menjadi n isi jd tak best sbb hujan kut

izan mama mia berkata...

rasa nak g beli durian lak

LYAfrina berkata...

durian kalo makan mmg x puas..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...