♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 3 Disember 2012

Home » , , , , , » Anak Manje

Anak Manje

  



Macam mane yang dikategorikan anak manja yer... anak tunggal, anak sulung yang lambat dapat adik (macam amir lah ni), anak bongsu perempuan, anak bongsu lelaki atau anak angkat huhuhuhuhu.....

Ramai yang kategorikan amir ni anak manje.. ape yang dia nak semuanya dapat... walhal saya bukan manje kan dia pun... tapi bile jumpe saudara mara.. mesti dia orang cakap.. iyerlah baru sorang semua nak pun dapat... manjenya dia.. nanti dah ade adik tak bolehlah macam tu.... sejujurnya amir ni jenis penjimat serba serbi kalau ade mainan jarang dia nak jahanamkan... memang jenis main tak reti nak jadi juruteknik dok bega-bega.

Pada saya, saya ni memang agak garanglah dengan anak... (tapi anak memang tak takut pun) kalau boleh saya nak tegas dengan dia.. tapi percayalah.. naluri ibu saya ni haihh mudah sangatlah cair... saya tak sekuat mane pun.. lagi² amir ni dah pandai buat drama.. kalau saya kata tak boleh mulelah dia merenggek buat muka kesian menangis.... kadang² saikoo jugaklah nak memujuknya... tau...



 Saya yang pemalu sebenarnya hihihihihihi ....

 

Kalau amir main sesuatu dan ayah suruh kemas.. elok jer.. buat, paling² melawan pun dia dia berdiri tegak kat dinding dan yang herannya kuasa apelah hubby pakai baru sebut nama jer.. amirrr.... (tak kuat mane pun.. sebut nama macam biaser jer) tapi.. percayalah.. masa tu air mata dia dah bergenang/ bertakung kat kelopak mata nak luruh.... kalau saya ade kat situ dia dah lari ke saya dah.... tapi kalau ibu ni yang suruh silap² mainan tu dicampaknya.. buat tak dengar jer.. telinga tu...

Terima kasih ina sebab kongsikan info 1 juta neuron otak anak terbakar dan hanya akan pulih 3 bulan diberi pemakanan yang sihat.


Bicara Hati :   




16 ulasan:

DuNia KeBaHaGiaaNKu....... berkata...

anak semuanyer manjakan...xboleh nak beza...tp kalu yg info tue mmg btui...bila kita marah mcm xsedar tp bila dah habis marah mau kita plak yg sedih.....huhuhu

Nieyl berkata...

kdg2 bukan manje kak...budak2 nie kadang2 jenis yang pandai jaga barang..bler pandai jaga barang,kite nak beli ape2 pun x pk 2x kan...:)

Noli@Ibu Wafa berkata...

salam kenal :)

wafa pon dah naik mnja gak nih..kene bg adik kot..haha

Afasz berkata...

manja nye dia..

IDAZS berkata...

betul tu, anak saya pun selalu dilabel sebagai anak manja. mmmm, tatau nak jawab apa dah. sekali sekala hangin juga, tp mls nak panjang2, nanti tak pasal-pasal masam muka. so diamkan sahaja. asalkan kita tahu mana yang betul dan baik untuk anak kita :)

mama sara nur berkata...

kadang2 itulah sifat ibu yg x blh elak..cepat cair dgn anak2 berbeza dgn si ayah kan he he kita rasa garang tp ank2 bila ibu marah diorg tak takut,,lagi berusia ank2 lagilah byk cabaran tau..kadang2 jenuh jg nk pujuk diri sendiri demi anak2 tersayang ni

Nafira usof berkata...

hehehe.. ibu kan~ selalu cair ngan muka kesian anak kan~

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

amin, mudah2an menjadi ibu yang terbaik dunia akhirat =)

budak2 memg takut kn kalau dengar suara ayahnya,mcm adik2 saye,haha

lia berkata...

anak manja? xboleh komen sbb smua ckp sy manjakan anak... iyerkah? hu3

Nisah Idham berkata...

anak manja pon x pelahh..
asalkan ia di didik dgn betoi..
nisah pon anak manja jgk, tp kalo silap.. "jangan harap mak nak bagi muka!! "

LYAfrina berkata...

sama la..semua org kata asya ank manja..pdahal lya xde la manjakan dia.. maybe manja dr segi kasih syg kot..kalo manja dr segi harta benda x kot...

tq for sharing info tu... erm..lps ni klo nk mrh kna byk2 sabar

QasehnyaRania berkata...

ramai kata su anak mnja sbb su perempuan tunggal tp sulung..

su ghasa biasa je...
kalau yg bongsu myb manja..

Tihara berkata...

as salam

anak itu ujian dan harta yg berharga dlm dunia ni..doa anak takkan putus buat ibubapanya..nice info tentang neuron tu..klik zakat kat sini:)

IntaNBerliaN berkata...

org kata manja sbb amir sorg je kot tapi dia x tgk dr aspek sifat amir yg sebaliknya..

Puan Kutu berkata...

anak2 mmg biasanya takut pada ayah..tp oklah dalam manja pun dia masih ikut arahan ayah..aiman pun lebih kurang cam amir..kt sy takdenya nak takut sgt..klu abahnya bg isyarat tgn jer blom pun ckp lg dah ikut perintah..

manja takpe, jgn melampau sudah!hehe

sal ya berkata...

sejuta kan... bukan sikit tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...