♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 15 April 2014

Home » , , , , » Hargai Air Tangan Mak / Ibu

Hargai Air Tangan Mak / Ibu



Gigih mak bangun awal pagi, itulah mak .. tidurnya paling lewat .. bangunnya paling awal .. orang kata lumrah ... mampukah satu hari aku pulak jadi begitu .. maklumlah amir kan kecik lagi ... jadi pagi² memang jarang sangat buat sarapan .. tambah² pulak aku kerjakan, kecuali hujung minggu .. itupun kalau hubby tak ajak sarapan kat luar.

4 hari ni akan tidur rumah mak ... sementara hubby kursus .. jadi pagi² mak mesti bekalkan sarapan ... allahuakbar dah usia 31 tahun pun masih mak bawakkan bekal lagi .. malu rasanya .. bukan malu bawak bekal .. tapi rasa macam patutnya akulah yang bangun tolong mak ... patutnya akulah yang amik alih tugas tu ... tapi mak memang tak bagi pagi² nak kacau kat dapur tu ... lebih rela tengok aku bersiap .. nanti dia yang hidangkan sarapan ... bila tak sempat ... mak mesti bawakkan bekal .... Hargai sangat² air tangan mak , wajib peluk cium semahunya .. kalau boleh cam nak nangis pepagi .. ishhhh lahhh... sentap tau.





Nasi lemak ... tak perlu menu banyak, yang penting air tangan mak .. memang licin bekal ni.




Bihun goreng .. nampak simple.. tapi cukup ramuannya .. pedas, ikan bilis .. fishball jer pun.. tapi sebekas memang akan habis ku hadap dengan kawan²    ^_____^
  




Amir yang paling suka tidur rumah mak, sebab pepagi embah akan layan dia.. maklumlah cucu paling besar kan.. nak pergi sekolah .. mak amik alih tugas.. sebab aku kena bawak adik sekali nak pergi sekolah.. senang sekali jalan.. jadi abah amik alih tugas hantar amir pulak ...


Rasa macam berdosa kejap ... dulu mak jaga aku, sekarang kena jaga amir pulak .. ermm macam tak berdikari jer kan ... jangan salah paham, ada masa² je mak buat macam ni .. jadi aku anggap inilah peluang amir manja dengan embah ... hargai sangat² jasa mak .. sayang mak .... kalau boleh nak sentiasa dengan mak.






Bicara Hati : Jangan tak tau .. amir siap order balik nanti nak roti sosej gulung cheese ... ibu kenalah masak permintaan amir pulak.










17 ulasan:

mamaarifakeemaisy berkata...

Untungnya awak dan amir... rumah emak dekat, sesekali boleh bermalam... cam akak ni..huu... mak dan mertua semuanya jauh.. :( ..eceeeh,..kita lak sebak tetiba.. hehe..

Hargai ibu selagi mereka ada disisi...

nad berkata...

hargai mereka sementara mereka masih ada..

Nieyla Nadia berkata...

singgah pagi...
amboi..simple je bekal..tapi nmpk sedap...:)

Suria Amanda berkata...

air tangan mak memang xde tandingan kan? rindu kat mak SA.....padahal setiap minggu balik kot..hahahaa....salam kenal..SA datang singgah dari segmen makdara..

Falsya berkata...

Betul la masya..kadang pikir yg sama jugak bile mak kite jaga qisya..kite seboleh2 xnk sshkan die tp tuh laaa keadaan memaksa..

Air tgn mak sendri mmg xde tandingan..masak telur dada pun dh rase sedap gile..hehe

Tie HT berkata...

alhamdulillah sedapnya bekal nasik lemak n bihun tu..
bagus juga amir manja2 dengan atuk dan nenek nya :)

Liyana Anuar berkata...

masakan mak mmg terbaik~ :)

Unknown berkata...

Salam... dtg drpd segmen Terjah Mak Dara..

ibu adalah segala2nya..
moga2 kita dpt membalas segala pengorbanan mereka thadap kita...

Unknown berkata...

xterlawan mknn 5 bintang kat hotel ngan air tangan mak.. air tgn dr mak jg laa yg paling sedap !

maszull berkata...

assalamualaikum masya...sedapnya nasi lemak hasil air tangan ibu tu...;)

Unknown berkata...

Masya kalau sekali sekala tak apa lah... kalau sampai selalu, tak tahu mak sakit ke apa ke.... jangan le ye...

Unknown berkata...

itu lah kasih sayang seorang ibu kan~ kalo zura balik kampung pun.. mak zura yang akan masak. dia siap tanya lagi nak makan ape.. seronoknyeeee bila dpt makan air tangan mak kan~ *tetiba rindu kat mak plak. :)

Sue Bee berkata...

salam kenal..masakan ibu jgak yang sedap,kan..

eija_sweetmama berkata...

itulah kan kasih syg mak² kita...
mmg sedap air tgn mak..

Ibu Lala berkata...

Sedapnya. Rajin masak

IntaNBerliaN berkata...

tiba2 rasa sayu pulak.. itulah mak kan... layanan mak kita walaupun kita dah kawen n ada anak tp ibarat mcm kita ni sentiasa kecik...

saya pun nak jd cam mak yana n mak saya jugak... saya nak anak2 g sekolah bawak bekal air tangan saya sendiri..

sbb tu la skrg ni saya gigih duk belajar meroti... sbb saya niat, selain dari bekalkan mee goreng ke nasi goreng ke or apa2 yg jenis2 masak2 camtu ke, saya boleh bekalkan mereka dgn roti2 air tgn saya jugak.. mcm roti sosej ke...

harap2 niat saya tu akan tercapai..

Fiza Rahman berkata...

Untunglah. Saya dah lama tak dapat nak merasa air tangan mak sbb mak dah tak sihat. Tak larat nak masak dah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...