♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 2 April 2014

Home » , , , , , , » Kacang Teratai

Kacang Teratai



Korang pernah dengar kacang teratai, aku jangan kata dengar .. tak tahu langsung pun teratai tu ada kacang kikikikiki .. haru toi ...

Baru² ni, masa cuti sekolah adalah kawan opis ni pergi vietnam .. bawaklah balik kudap² kacang teratai ni.. fuhh seyes... mengoda .. walaupun rupanya biasa jer macam kacang yang lain jugak... tapi bila gigit tu sedaplah tak keras sangat... ada rasa macam lemak sikit².. tak berapa nak lemak macam kacang botak yang warna kuning yang selalu makan tu. Tapi memang sedapp tak muak dimakan.






Inilah rupa kacang teratai bakar, kawan saya kata dia bakar.. bukan goreng tau... jangan tanya camna dia bakar.. aku tau ngap jer hahahaha ...;p kawan saya beli kat vietnam.. kat sini mana nak jumpa pun saya tak tahu.. nak jumpa pokok teratai pun payah... 








Nilah pokok teratai yang kat dalam lubang² u lah biji teratainya...






Antara khasiat biji teratai .... banyak jugak khasiatnya.. rugi saya baru tahu biji teratai ni boleh di makan ... 






Bicara Hati : Opis sunyi bagaikan dilanda todak ...













16 ulasan:

IntaNBerliaN berkata...

tiba2 plak rasa "geli" tengok bunga teratai yang lubang2 camtu... eh, jgn salah paham, bukan geli sebab kotor tau

Rozita Ismail berkata...

akak pun baru tahu ni..yg pasti byk khasiat kan Masya?

Zee Suhaini berkata...

tak pernah tahu pon masya benda ni boleh makan..pokok teratai tu tahu tapi pon tak pernah makan..hehehe..

Falsya berkata...

Kite suke gile kekacang teratai nie..sedapppppp..skang nie mcm ssh nak dpt..

Joanna Yunus berkata...

nampak sedap tapi tak pernah pulak rasa le...

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak masya, sheila suka makan biji teratai ni masa kecik2. suka ratah, sedap. hehe bagusnya banyak khasiat rupanya. hehee singgah menabung ford sini~~~

lia berkata...

owhhhh bole makan yer biji teratai... baru tau hari ni he3

misz sheyla berkata...

baru tau jugak ade benda ni kt dlm teratai tu

Nad MamaZN berkata...

oo ada ek?
hihi, saya cam yana gak
taktau pun menda alah ni wujud :)

Nafira usof berkata...

pertama kali tengok jugak!
besar mana kacangnye?? tetiba teringin nak try.. hehhehe

Fiza Rahman berkata...

1st time tgk. Tak tau plak biji teratai ni blh makan.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak makan kacang teratai ni dengan laicikang Masya.. memang sedap :)

Mar Mansor berkata...

1st time dengar jugak ni..ish teringin nak rasa la jugak..

Sweetmama berkata...

owh k.eija pun baru tau teratai tu ada kacang.., ada khasiat plk tu kacangnye..

Puan Kutu berkata...

informasi yg bagus..sy pun baru tau teratai ada buah..betu tu rasanya sekarang ni nk tgok pokok teratai sikit punya susah

QasehnyaRania berkata...

tahu ada kacang teratai ni.sbb pernah tgk sorng kakak tu beli masa pi vietnam.
sy x pnh mkn lagi.
tapi teringin la nak rasa.
hri tu terlupa tak ingt pon sama.sepupu ada pi vietnam..huhuhu.lau xblh pesan kn.

bru2 ni cik ai pon pi vietnam tp xtahu.huahua.melepas la merasa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...