♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 17 April 2014

Home » , , , , , » Gigi Susu Patah , Gigi Kekal Mula Tumbuh

Gigi Susu Patah , Gigi Kekal Mula Tumbuh



Pernah saya coretkan .. kisah gigi susu amir patah, alhamdulillah dalam usia 5 tahun lebih ni gigi susu dia dah mula patah.. dan dah mula tumbuh semula.

Saya risau jugak kalau nak amik masa tumbuh gigi kekal ni .. alhamdulillah .. tak lama lepas patah amir dah mula tumbuh gigi kekal sekarang, cuma saya kena pastikan dia berus gigi dan amik susu untuk kalsium ... kadang saya bagi makan scott oren banyak membantu jugak tu.


Suka tengok amir tidur, ni masih lena .. saya pulak dah nak pergi kerja.... pena sangat agaknya .. tidur awal.. lena tak terjaga langsung .. sekarang dah jarang minum susu .. bangun tidur jer dia mintak.. tapi mak mertua kata kalau saya takda kadang dia mintak mak buatkan.... 




Nampak tak gigi amir dah tumbuh bahagian bawah tu ... kemahin lebar dia senyum .. saya pulak lupa nak amik gambar fokus sikit... lepas ni tak bolehlah culas lagi .. memang kena jaga betul² sebab dah tumbuh gigi kekal.


Gigi depan bahagian atas dah mula goyang .. nak patah jugak agaknya.









15 ulasan:

Shark Kay berkata...

kena sorok gula-gula ler lepas nie.
sayang gg rosak nnti.

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Cantik gigi anak bujang kecik tu (^_^)

Nazayiena Ayiena berkata...

Wah dah tumbuh gigi kekal ya Amir,kena rajin berus gigilah lps nie.

Tihara berkata...

ooo dah tumbuh gigi baru ey amir
take care :)

lia berkata...

kena xtra jaga la kan bler gg kekal da tumbuh...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Nabil pun gigi dah mula nak goyang .. memang kena jaga betul2 kan Masya bila dah tumbuh gigi kekal ni :)

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak masya, wahh gigi nak tumbuh ye.. comelnya amir. singgah menabung downy sini~~~

Kesuma Angsana berkata...

budak lagi tu takpela !

nadia farahida berkata...

kak masyaaaa, nadia ingatkan nadia je dulu kecik2 makan scoot oren tu sebab kena paksa dengan papa nadia demi gigi cantik katanyaaaaa. amir pon samaaa. hihihihih. ;))

Nafira usof berkata...

Dah besar dh anak teruna masya.. lepas nih satu2 gigi susu akan start goyang. Hihihi

Kakzakie berkata...

Gigi susu ni Yana kalau dah satu mula goyang memang akan bergilir tak lama satu-satu-satu akan goyang dan tanggal. Cuma geraham lambat sikit..

Nad MamaZN berkata...

gigi susu zakwan masih utuh
tp rosak tetap ada kan
biasa la budak2.. :)
nak kata goyang tak nampak pun lg
dah mak yg terlebih risau, haha

Fiza Rahman berkata...

Kimi nyer gigi susu pon dah patah depan. Tgh tunggu gigi kekal kluar.

- AZIE - berkata...

lepas dh tumbuh gg kekal ni lg kena jaga2 la dgn pemakanan dia..gosok gg penting..

Puan Kutu berkata...

cepat ye gigi kekal amir tumbuh.aiman 6tahun baru dua batang gigi muncul.baru ni dia mengadu gigi bawah satu lagi dah longgar.masalahnya gigi susu dia semua elok..susah juga nk patahkan gigi susu,takut tumbuh gigi kekal nanti bertindih dah tak cantik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...