♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 9 April 2014

Home » , , , , , » Gedik Santai

Gedik Santai



Bila masya gedik santai, bila masya berangan pengantin baru sentiasa hahahaha ... jari sibuk nak berinai ... orang lain pulak yang geli .. sudah²lah nak rasa jadi pengantin masya oiiii  :))

Ok.. kisahnya bila gedik santai ni datang, tetiba rasa nak cuba pakai inai ni, kawan kata murah .. beli kat NT Shop jer.. kalau tak silap ada 2 pilihan ros dan bunga raya ... jenama Suzana. Saya pilih yang bunga raya .. sebab kawan saya kata lagi merah.. koranggg nampak tak pengaruh kawan² bukan zaman sekolah jer.. zaman kerja lagi kuat pengaruh oooooo ...

Gambar kat bawah ni kotak inai yang saya beli, hambar bunga raya tu ada kat sebelah kanan.


Dia ade 2 pilihan jugak jenis tiup macam ni.. dan tiup yang panjang tu.. yang panjang selalu kena gunting hujung dia.. kalau rajin nak melakar kat tangan oklah.. saya suka pakai kat kuku jer.. tak suka corak² kat tangan. Yang penting harga sama rm 1.90 sahaja.




Ni sempat saya pakai kat opis, sekejap jer pun tak sampai 10 minit hahahahah.. memang merah.. kalau lagi lama.. mau hitam agaknya... cantikkan (perasan)... sorry pada yang tak suka tengok orang jari berinai ni.. saya tutup muka opssss.... jangan marah >___<


Sape kata pakai inai ni gedik, masya jer pepandai letak tajuk gedik santai ... sebenarnya jari kita kalau pakai inai ni lagi elok kuku .. tak taulah betul tak.. tapi orang² zaman dulu kata macam tulah.. lagi² kalau kuku kaki ... saya pun tak tahu apa yang eloknya.. tapi mungkin ada maksud tersirat dari segi kesihatan kalau pakai inai daun.. ni inai tiup saya tak tahulah pulak kikikiki ...


Murah .. yang penting merah, nanti nak syorkan adik ipar pakai inai ni lah masa kawin jimat masa dan tenaga.. tak payah petik daun inai nak tumbuk .. pengantin pun takdalah mengelat buat kerja hantaran kikikikiki ...;p






20 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak pun suka pakai inai Masya.. :)

Menabung Libresse Nuffnang buat masya :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak pun suka pakai inai Masya.. :)

Menabung Libresse Nuffnang buat masya :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak pun suka pakai inai Masya.. :)

Menabung Libresse Nuffnang buat masya :)

Kakzakie berkata...

Rumah kakak masih banyak lagi inai yg kakak beli balik dari Mekah tempohari. Dlm tiub juga macam ini cuma brand tak samalah..

Budak-budak suka. Kalau mereka mintak kakak bagilah.

Falsya berkata...

Alaaaaa...gedik ke kalau pakai inai..mcm xgedik je, mcm cantik jer..ahahah..falsya kadang kalau tetibe dtg pangai mmg akan pakai inai,.koya2 mcm pakai kuwitek..lg tah pape kan..kihkihkih

Nieyl berkata...

berinai sakan nie...:)

::EIDA:: berkata...

ida suka pakai inai. tiap2 kali anibeseri pakai tapi tahun ni tak pakai. hubby malas nak tumbuk. HAHAHAH

lia berkata...

Kot gitu sy pon gedix la sbb suka pakai inai he3

Joanna Yunus berkata...

HEHEHEHE ... yang pasti murah...

sila baca ucapan terima kasih dari akak ye...
http://inilahcoretankehidupankami.blogspot.com/2014/04/terima-kasih-masya.html

Rozita Ismail berkata...

boleh masuk geng ni!akak pun suka berinai bagai ni..hihi

Nafira usof berkata...

merah sungguh inai nye yer.
lepas nih kalo ade majlis kawen beli inai lagu nih jer lah. senang sket keje. pakai sekejap pon dh merah. hehehehe

Tihara berkata...

betul, inai ni kan orang buat ubat :)

msredcheesecake berkata...

last pakai inai waktu kawen...malas sebenarnya nak tunggu ...

Ann Ishak berkata...

cantik merahnya :)

Khai♥Rin : anies berkata...

jenama yg ni blom penah lg sy jumpa kt pasaran..sblm ni gn yg serbuk je
btw cantik!

Yana Libra berkata...

rajin akak pakai inai..hehe..merah gak ~

- AZIE - berkata...

last pakai masa kawen dulu sj..lama dh xpakai hehehe..

QasehnyaRania berkata...

patut la akak kata tersama pulak.hihi
sehati sejiwa ni..
cntik jugak yg ni..kena crik la nanti.
nak tunggu yg mekah x tau sapa pergi. huhu

Ibu Lala berkata...

Kiter pun suke pakai inai. Cantik kan...

QasehnyaRania berkata...

dh tgk dkt mydin tapi x sama kot dgn yg mekah punya.
takut mcm inai yg dorng guna kat masjid india tu.bau dia saya tak suka la.kuat sngt.dh mcm bau pewarna pon iye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...