♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 28 Januari 2012

Home » , , , » Jalan² Makan² & Bersantai² Kat Pantai Morib

Jalan² Makan² & Bersantai² Kat Pantai Morib

Assalamualaikumm Semua....

Cuti Raya Cina baru² ni mak, abah dengan adik² datang kerumah... lama dah mak tak datang.. selalu mak datang bile bulan puasa nak buka sama² kat rumah... lagipun ade hal sikit.. tu mak, abah dengan adik² datang rumah.... Amirlah orang yang paling kepochii sekali menyambut... seronok betul dia bile paman (panggilan bahasa jawa untuk pak cik) datang rumah tidooo... Tapi mak dengan abah tak dapat tidoo... sebab ade keje sikit kat kampung kene siapkan...

Pagi tu kami pergi rumah tunang adik saje jalan² sambil ziarah, bakal mak mertua adik yang tak berapa sihat... siap makan tengah hari kat situ.. alhamdulillah makan free masa bestday ku opsss..... menu kedai pun jadilah.. tapi ade satu menu tu ala² jawa gitu.. tapi yang masak budak penang.. memang sedapp.. tapi pedass yarrrabbiiii... mau terbakar mulut hihihihi.. jangan mara....

Menu sambal goreng ala² jawa tu memang sedapp.. tapi pedas berapi...
ni dimasak versi penang....


Lepas pergi rumah tunang adik kami singgah dipantai morib, amirlah sibukk sangat nak pergi sane... dulu pernah pergi sekali kat Pantai Morib tak puas tu yang nak pergi lagi... kalau ke pantai morib bukan boleh mandi pun air dia keruh sangat.. gelilah nak mandi silap² gatal² badan kan...


Hamboii sombong betul berjalan yer.. tinggalkan ibu...


 Main belon buih.. tak payah tiup dah banyak angin memang belon tu keluar sendri...
ingat nak belikan layang² dia takmoo lah pulak.. nak belon buih jugakk (^__^)v

 
Masing² tengah cari mood, cuaca panas sangat petang tu...


 Makan otak² dengan satay jer petang tu.. lagipun itu yang cepat dapat dibeli...
ramai betul orang masa tu....


 Berselera amir makan satay.. macam dah lama tak makan jer .. hahahahaha.....


 Lepas dah lepak² jalan² pulak kat bahagian ekspo.. kebetulan ade orang jual² barang kat ekspo tu.. tapi saya tak membeli apepun cuci mata jer.. hubby beli jam dinding... sebab ade offer RM10.00 jer.. oklah tu kan.. besar betul jam tu...

Kami balik petang tu dalam hujan gerimis... sekarang cepat jer sampai dari morib kerumah saya kat sijangkang sebab dah ade laluan baru.. kami lalu Pulau Carey.. memang cepat ooo jimat masa betul.. kalau tak mahu dekat satu jam nak redah bayak traffic light kat jalan pekan tu... sebab dah tau jalan baru ni.. lain kali amir ajak senanglah nak pergi... takdelah alasan lagi dari ayah hihihihihi.....


Murah rezki kami petang tu.. bile mek sebelah bagi nasi dagang, jimat masa dan tenaga tak payah masak.. malunya saya nak ambil.. sebab pinggan baru ni bagi bubur pun tak pulangkan lagi huhuhuhu....


Rezki mak sayalah dengan adik² petang tu makan nasi dagang.. mak kata sedap sangat.. selalu mak dengar saya cerita jer.. oklah kali ni dapat rasa sendri.. Mek sebelah rumah kata dia buat lebih sebab kebetulan anak² cuti ni datang rumah hihihihihihi...


Oklah selamat bercuti dan berehat dirumah semua.... kami hujung minggu kali ni banyak betul jemputan... hubby pun dah mula kuliyah balik huhuhuhu.. kenelah pandai² bahagi masakan... nanti kalau tak pergi kenduri kata sombong pulak haihh....

8 ulasan:

`Aine`Ainun* berkata...

Apa nama menu Jawa tu..?

baiknya Jiran,
oh lama da x mkn ns dagang=)

fieda berkata...

seronok kan jalan2 dgn family..adoii..tang nasi dagang tu wat kak fieda meleleh ni..

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

nasi dagang.. oh!! sedapnya..

mama sara nur berkata...

assalam Masya..
akak dah lama teringin nak Morib ni tau...kalau dari Bagan Lalang tak jauh dah kan..imaitin

Puan Kutu berkata...

saya tak reti makan nasik dagang,tp klu sambal goreng jawa memng peberet,buat gak kadang2..baiknya jiran..:)

IntaNBerliaN berkata...

alamakk dh teringat ns dagang.... selalu kalau blik trg, mesti mkn ns dagang... sedap..hihii

Masya berkata...

aini:sambal goreng ikan bilis, tempe & kacang...

kak fieda, kak nani: hihihihi.. sedapp tau nasi dagang ni..

mama sara: tak jauh dekat jer tu...

kak muna:dulu.. saya pun x reti.. sekarang alhamdulillah dah pandai hihihihi...

ina: hihihihi.. memang sedapp... dulu pun x pandai makan sebab nasi dia macam pulut..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

adeii selera tgk sambal goreng ala2 jawa tu,mmg suka sgt makan sambal goreng jawa w/pun bkn org jawa..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...