♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 26 Julai 2012

Home » , » Cara kejutkan anak masa bersahur

Cara kejutkan anak masa bersahur

  


Alhamdulillah dah masuk hari ke enam ramadhan .. esok dah hari ketujuh, cepatnya masa dah seminggu kite berpuasa, pada kawan² yang ade anak² baru nak mule puasa susah tak nak kejutkan mereka bersahur.

Jom saya kongsikan tips sikit.. saya pun baca di majalah jer.. nanti bolehlah praktikkan untuk kejutkan anak² yang payah nak bangun sahur tu.....
 
Cara ni jugak bolehlah saya gunakan nanti nak latih anak saya puasa tahun depan ... ni baru hari pertama ajak puasa dah merenggek² pukul 10.00 pagi nak susu achaner tu .. haihhhhhhh......

 

Antara cara² mudah nak mengejutkan anak masa bersahur ialah :-

  • Pegang anak jari kiri atau kanan sambil memanggil namanya perlahan-lahan.
  • Sentuh bahunya dan goyang perlahan² sambil memanggil namanya.
  • Renjis air dimuka secara perlahan sambil memanggil namanya.
  • Menampar manja dan lembut pipinya sambil memanggil namanya
  • Tutup kipas atau akon ( Kalau tak bangun jugak.. tak tahu lah saya hihihihihi.... )
Kalau lena macam ni agak² boleh bangun tak huhuhuhuhuhu.....


Bicara Hati :
 Sumber majalah harmoni 15 - 31 Julai 2012
Suke tengok anak² awie semua comel², montel², kulit pun gebu² geramnya ....


    9 ulasan:

    || NaFiRaa || berkata...

    My Anis tak de masalah bangun sahur.. tapi dia cepat tak tahan lapar.. kekeke

    lia berkata...

    style lia kejutkan anak & suami, pegang ibu jari kaki n picit2 skit... mudah depa bgn ;)

    Ummi Iman berkata...

    Kalau tak bangun juga cuba buka rancangan yg dia suka.. Mesti segar je.. itupun kalau menjadi ;)

    ♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

    Salam Yana.Klu k.atie goyang2kn bahu jer...panggil namanya sampai bangun.hikhik

    Mrs Lurve berkata...

    nak pakai tips nie utk kejut suami huhuhuhu

    ieedaz @ mama_isha berkata...

    kalu lena cam dlm gmbr tu, kite pun tak sampai hati nak kejut kan..:)

    Nazayiena berkata...

    Tq kongsi tips cara nak kejutkan anak2 utk bersahur.

    izz iizza berkata...

    kalau anak sy x jalan kalau camni..hihi...kena tempik sekuat suara..haha

    apapun info yg bagus..

    Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

    Good info, setakat ni Zaquan blom lagi kami ajar bersahur, thn depan boleh la mula ajar Zaquan bersahur..iyelah dh bersekolah..

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...