♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 31 Julai 2012

Home » , , » Juadah berbuka hujung minggu

Juadah berbuka hujung minggu

 

Mendapat perkhabaran keluarga mertua tak sihat, hubby pulak periksa sabtu tu ... mulelah rungsing cian kat hubby semalaman tak tidur .. iyer semalaman mungkin risaukan family .. nak stady lagi .. tapi lepas sahur dia tewas tertidur juga.. sebab exam mula tengahari pukul 10.00 pagi barulah dia keluar rumah.

Hari sabtu tu lepas sahur pulak tibe² hati ni sakit semacam jer.. bukan sakit hati, tapi memang sakit kat kawasan hati .. korang paham ke maksud kite ni .. tak tau nak cakap macam mane.. tapi sakit semacam lah.. nak kate pedih ulu hati tak jugak.. masa makan sahur ok jer.. huhuhuhuhu.. sudahnya amir layan kartun ibu tidur.. nasib baiklah ayah dah basuh baju dan sidaikan tq hubby.

Sudahnya kali kedua aku tewas tak dapat nak masak hujung minggu tu .. kebetulan malam tu nak balik kampung .. ade takde masak jer ayam masak kicap sebab amir nak makan.

Menu beli kat baazar lagi
tom yam campur ayam - rm3.00 (muai lah pulak penuh semangkuk)
paru goreng tepung - rm1.00 (hubby suke, saya baru belajar²makan.. x reti makan pun iyer jugak)
mertabak - rm 2.50 (eh² hari tu ade yg jual rm3.00 mungkin sbb yang ni nipis kot)
Air soya - rm 2.00
jumlah semua tak sampai rm10.00 pun hihihihihi .... (^___^)v

Ayam masak kicap tak semenggah hihihihihihi....
itulah jugak yang saya bawak balik kampung buat sahur kat rumah mertua ...;p


Bicara Hati : Tersetap sekejap bile jiran tanye masak menu ape .. saya jawablah ayam masak kicap jer .. sebab amir suke, tibe² jiran tu jawab apelah amir ni kalau makan ayam masak kicap baik makan ayam goreng dengan kicap jer .. erkkkk... terkedu ibu amir jap (bukan jiran mek sebelah yer) huhuhuhuhu


11 ulasan:

MamaEma berkata...

berbisa gak jiran tu yer

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

erks kalau k.eija pun mesti terkedu kalau ditegur jiran begitu..
K.eija pun masak Ayam Masak Kicap utk menu bersahur minggu sudah, mudah & senang kan..yg penting anak2 pun boleh makan.

Nazayiena berkata...

Ayam masak kicap mana sama rasanya dgn ayam goreng mkn dgn kicap,huhuhu....

QasehnyaRania berkata...

abaikan jer ;)
bulan puasa ni suka minum air munge-munge...sedap u...:)

jom cuba nak ..:)

Ummi Iman berkata...

Kenalah check doktor untuk kepastian.

ieedaz @ mama_isha berkata...

Tersentak gak la kalu dgr ayat camtu , sabar yer masya

Eca Dwinky Asha berkata...

eh....benci la jiran akak tu.nyibuk je....haha XD

jiran eca lagila....adik eca tgh panggang ayam kt luar ruma,dia boleh lak tgk2....last2 mama xsmpai hati,mama gi bagi ayam panggang kt dia.hahahaha.

eita berkata...

ada lah jugak rezeki kan walaupun ayam masak kicap...
janji dapat buka pose dengan rezeki yang halal..tu penting

CtAyue berkata...

hehe..ayam masak kicap dgn ayam goreng mkn dgn kicap byk bezanya..nt bg je jiran rasa br dia paham..hehehe.. :)

IntaNBerliaN berkata...

murtabak tu menu yg wajib :-)

Anje a.k.a Mama_Balqis berkata...

wah sedapnya menu...terliur tengok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...