♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 24 Julai 2012

Home » , , , , » Menu buka puasa bile berdua

Menu buka puasa bile berdua

 
Semalam hari pertama kami buka puasa dirumah, maklumlah sabtu dan ahad dah buka puasa kat kampung ... ape lagi balik rumah haruslah masak bersilat, walaupun keluar opis 4.30 ptg tapi sampai rumah satu jam lebih perjalanan tau .. hadoilah .. macam jauhh nooooooooo opis dengan rumah (memang jauh pun lain² daerah kikikikikikiki... ;p)

Oklah tanye hubby nak makan ape?? ape² jerlah.. hadoi itulah hubby kalau saya goreng keropok keping makan dengan nasi curah kicap pun dia ok jer .. tak pernah komplen jauh sekali masam muke sebab kalau saya masak lauk masin pun hihihihihihi... (terima kasih ayah ... sayang ayah tau...) yang lebih komplen amir jerlah selalu .. sejak dah pandai merasa ni .. dia lah yang selalu jadi pengkritik ibu mengalahkan masterchef hihihihihi ....

ni lauk semalam ... masak ape jer yang ade dalam peti sejuk tu .. paprik ayam cincang, sambal tempeh ikan bilis, tempe goreng jejari permintaan amir dan buah limau pencuci mulut (buah tu mak mertua yang bawakkan)


Bicara Hati : Tengah pikir ni bile nak ajak mak abah dengan adik² buka kat rumah pulak.. jarang mereka dapat berbuka kat rumah. Kecuali mak dengan abah datang hantar makan mengunjung (makanan mengunjung/munjung/punjungan ni selalu org jawa buat bile nak dekat² raya .. hantar kat sedara mara.. nnt² saya cerita yer.. banyak memori kalu mak soh hantar makan mengunjung² ni.....)


14 ulasan:

TiranaAduka berkata...

Assalamuaalikum wbth...

Syukur masih adayang sayang...
kalau dh sorang sorang cam tirana nie....

sabo je la....

::EIDA:: berkata...

Ida nye lagi ringkas! Ikan keli bakar & kuah kicap cili, dgn sayur goreng! hehehehhehe

LYAfrina berkata...

simple2 pon sedap ni..

~Sweet Honesty~ berkata...

wow..lama tak makan tempe.. kene cari ne..

IntaNBerliaN berkata...

tempe ikn bilis sedap tu :-)

Ummi Iman berkata...

Org lelaki mcmana pun suka mkn kt rmh walau simple. Mkn beli kalau selalu cepat bosan. Betul tak?

eda_ej berkata...

oh.. tempe goreng kah itu??? saya suka saya suka!! hehehhe..

Saya Disini berkata...

berdua lebh baik

nur anis berkata...

saya memang suka bab-bab munjung ni..=)

anisalya berkata...

tak apa la. rezeki berdua.

eita berkata...

ok lah tu...
semalam ita buat bubur lambuk je..
tapi takde bahan mana..rasa jadi lain lah..

|| NaFiRaa || berkata...

zura beli lauk kat bazar jek semalam.. pastu balik masak nasi jek.. hehehe

ieedaz @ mama_isha berkata...

Simple tp sedap!!:-)

fieda berkata...

kak fieda ni terliur kat paprik tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...