♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 23 Julai 2012

Home » , , , » Menu ala kadar buka puasa

Menu ala kadar buka puasa


Alhamdulillah hujung minggu baru² ni dapat berbuka puasa dengan keluarga mertua dan keluarga saya, maklumlah sekampungkan.. tak payah nak gaduh² nak buka mane dulu .. nak raya mane dulu hihihihihi.. hari sabtu kami sekeluarga buka rumah FIL hari ahad barulah rumah mak saya pulak ....

Hubby dah bagi tahu tak payah masak .. beli kat baazar jer sebab nak balik kampung kan.. kebetulan depan taman rumah kami ade baazar baru bukak. Ramai betul orang tau.. hadoilah berlaga² dibuatnya .. mood nak membeli pun hilang ... mahal pun iye jugak .. tapi .. bile cerita kat kawan² opis rupenya masih murah lagi kat baazar rumah saya tu .. iyer ker?? ermmmm kalau dah rendang, gulai kawah atau lauk² sesenduk RM 3.50 murah ker?? ikan dah siap masak kebanyakkannya RM 2.50 seekor murah erk?? ikan bakar lupe pulak nak tanye.... mertabak RM3.00 murah yer.. baru saya tahu ... murah huhuhuhu... maklumlah tak biaser ke baazar membelikan (huhuhuhuhu... cehh.. yang sebenarnya dah lame tak membeli kat bazaar tu yang tak tahu harga pasaran terkini) tapi.. pada saya mahal .... macam ape jer.. amik keuntungan ke hapa ni.. opss... terbebel sudah kurang pahala hari ni ....

Ni bukan menu buka puasa hari tu ...
tapi menu buka puasa 2 minggu sudah masa mak puasa sunat dan kebetulan kami dikampung hihihihihi
amir yang lebih berselera mengalahkan yang berpuasa hihihihi ....


Sudahnya dah alang² sampai tu belilah jugakkan kuih muih jer.. sebab tahu adik ipar mesti dah masak punyer ... ade takde saya belilah rendang kerang rm5.00 hadoilah masukk dalam mangkuk pun tak muaii tau .... yang kelakarnya FIL pun beli kerang adik ipar masak sambal .. hahahahaha.. same selera lah pulak ...

Hari ahad buka puasa rumah mak, haruslah saya yang masak.. dah adik kebetulan buka kat rumah mertua (sejak kawin ni susahnya nak jumpe adikku itu .. huhuhuhuhu... rindunya nak borak² macam dulu). Saya masak ayam masak kicap (permintaan amir .. padehal bukan dia pose pun .. layan...) tom yam sayur campur isi ayam potong kecik², bubur kacang hijau ... alhamdulillah makan hingga menjilat jari .. hubby beli mertabak kat baazar .. sedapp juga... lain kali boleh beli lagi satu RM 2.50 kat kampung huhuhuhuhu....


Bicara Hati : Tak tahulah nak masak ape hari ni... kalau makan berdua ni.. biasernya masak simple² jer... sekali masak lebih untuk bersahur .. senang jimat masa dan tenaga.




23 ulasan:

msredcheesecake berkata...

BELUM BUKA MNGAN MIL LAGI, BARU UMAH MAK...

Mrs Lurve berkata...

tiap ari kena pk kan nak masak apa huhuhuhu wpun bukan bulan ramadhan..ohhh kan best kalo hubby yg pk, kita makan pulak hihihihi

PUANSTOBERI berkata...

Betul Masya..mahal derang jual kat bazar ni. Tp kat ofis akak ada buka gak bazar. Ada la dlm 10 lot kedai. murtabak dia jual Rm2. bebudak ni la turun beli. akak malas.
balik umah kang masak ja.. abis citer. yg simple2 pun takpe, asal kita tak berabis berpuluh ringgit kat bazar tu dari entah rasa hapa2 tu

mama aryan berkata...

bulan puasa nih tgk makanan sumer rasa sedap hai la..mata

::EIDA:: berkata...

Ida pun tak tahu nak masak ape ni.. Tahun ni memang taknak ke bazaar.. Dalam kepala dok fikir ikan bakar & sayur campur je.. hhhahaha

Nazayiena berkata...

Kak Nurul blm pegi lg bazaar ramadhan dekat rumah nie,harga biasa ke x,@ naik byk,hujung minggu lps blk kpg MIL.

KhaiRin : anies berkata...

best tu!

Kak yon berkata...

salam ramadhan..dan selamat berpuasa..

Eca Dwinky Asha berkata...

eca pun msk simple2 je kak..
sosej masak kicap,terung tumis belacan & telur dadar je :)

Puan Kutu berkata...

best kan dpt buka ramai2..wo sekampung ye.mmg sng sgt bila nak balik raya.hehe

~Sweet Honesty~ berkata...

banyak juga lauk bebuka..kompom jdi ular sawa pas tu..hihi

ieedaz @ mama_isha berkata...

Wah untungnya sekampung dgn asben, takyah gaduh atau ikut giliran... bestnyer!!

Ummi Iman berkata...

Ramai2 mmg seronok. Berdua biasa 2 menu je.
Teringin nk mkn asam pedas ;)

qaseh johanna berkata...

mmm..mmg dh mahal pon.. beli air teh bunga sbgkus pon dh rm3..alahai..tu kt kpg tu..

ni skang dh blk..msk jela..xg bazar pon..mlas..dh kompom..hrga mhal..makan xsedap mana.. huhu

anisalya berkata...

sekampung tak apa. tak gaduh2. saya ni lain2 negeri tapi alhmadulillah... tak ada gaduh2 nak raya mana jugak.

CtAyue berkata...

bestnyer bukak pose ngan family ramai2..seronok kan.. emm macam mahal jer harganya tu.. ayu lom jenguk bazar ramadhan lagik..hehe

Afasz berkata...

sedap nye...

Saya Disini berkata...

sedpnye

|| NaFiRaa || berkata...

sedapnye menu berbuka.. zura tak sempat masak pon lagi.. beli jek kat bazar..pastu balik masak nasi jek~

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

sedapnye sambal kerang, srnok dpt berbuka puasa dgn family kan,
k.eija pun dua² belah pihak dh merasa berbuka bersama.

Ermm..Bazar Ramadhan mmg mahal pun, rasanya mcm setiap thn harga msti naik, tp kami ni tetap jugak menerjah ke Bazar ramadhan cuma pandaila kawal diri..

IntaNBerliaN berkata...

sy jarang g pasar ramadhan :-)

fieda berkata...

kak fieda pun jarang gak gi bazar..yg simple tu la yg sedap..

QasehnyaRania berkata...

suka p bazar jln2 tgk org..nk beli memilih sikit..suka beli makanan yg tak pandai nk buat atau susah..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...