♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 27 Julai 2012

Home » , » Menu masakan bersantan

Menu masakan bersantan

 

Oleh kerana dah tak tahu nak masak ape semalam, saya masak jerlah menu yang bersantan ... hadoilahhhh berani hubby komplen saya menu tambah lemak/kolestrol..... saya majuk takmoo masak hahahaha ....

Kalau dah guna santan sekotak tu haruslah dihabiskan segera (walaupun kotak kecik jer...;p) jadi idea mencurah² terpikir hanyalah nak masak lemak tauge dgn masak kari ikan gelama yang mek sebelah bagi hari tu .. hadoilah dah lama rasanya dia bagi pun ....

1. Ikan gelama masak kari campur bendi sikit 
2. Tauge campur tempe masak lemak (suke amir makan berulang²) cucu jawa betullah suke tempe ..
3. Tauhu sumbat isi sardin tq IEDA bagi idea ni pertama kali buat itu pun sardin yang tak habis  semalam tu jerlah sumbat balik hihihihihi takde tambah ape² pun kecuali pasti sedap sikit...


Bicara Hati : Hari ni nak masak mee goreng basah jer lah .... tu pun kalau hubby tak kesah .. sebab semalam masak tauge ade baki lagi sikit .. sayang nak buang ...




13 ulasan:

mama aleen berkata...

bulan puasa ni tak baik membazir

~aYu~ berkata...

hehe.. xpe pun makanan yg bersantan ni. jgn la makan selalu atau byk sgt kan..

ieedaz @ mama_isha berkata...

Sedap dh tu! :-)

izz iizza berkata...

tauhu sumbat tu mesti best kan..sy suka sardin jadi mesti sy suka tauhu yg masak camtu..:)

CtAyue berkata...

sedap tu ikan gelama masak cmtu.. ayu suka tau.. :)

eita berkata...

rezeki...apa2 pun leh mkn

Ummi Iman berkata...

Menu2 yg sedap.. nasib tak boleh puasa ;)

MamaEma berkata...

paling tak reti masak pakai santan..

qaseh johanna berkata...

mmg berlemak abes ni...masak lemak n kari..sy klo bukak sekotak kecik tu..simpan dlm tmpt beku..bleh la thn smnggu.. hihi

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

sedapnye kari ikan gelama, k.eija ni jarang sgt masak lauk berkuah ni..hehe..

suami isteri jenis suka mkn sambal, hari2 masak sambal jerk la..

IntaNBerliaN berkata...

mee goreng basah pun sdp jugak tu :-)

anisalya berkata...

kalau kat rumah ni lemak2 sgt tak jln.

fieda berkata...

mee goreng basah...??sdp plk dengar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...