♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 27 Ogos 2012

Home » , » Mendung , Hujan lebat di pagi hari setelah lama bercuti

Mendung , Hujan lebat di pagi hari setelah lama bercuti

 

Bangun seawal pagi .. badan kepenatan sampaikan tidur pun tak berapa nak lena .. asyik terjaga² .... amir pulak sejak tak pakai pampers ni tidur lena sampai ke pagi .. malam tadi pulak merenggek² sebab kepenatan jugak kot.

Pagi ni buat perangailah pulak, bile dah lame ibu dengan ayah bercuti , walaupun ibu tak berapa lama cuti berbanding ayah tapi amir dah seronok bangun pagi jer nampak muka kami .. sarapan siap berhidang ... Hari ni bile hantar rumah pengasuh tak nak lah pulak.. hadoilah jenuh pujuk ... takmoo turun kereta .. kat luar hujan pulak tu .. yang dalam kereta dah hujan jugak. Sayu hati ibu dibuatnya ... 
 
Meronta² amir kene tinggal pagi tadi. Amir jerit² nak ikut ibu pergi kerja .. dalam menangis tu siap cakap amir tak kacau ibu .. amir diam jer ... huhuhuhuhuhu .. lagilah ibu sayu .. tapi nak buat macam mane .. ibu terpaksalah jugak tinggalkan amir .. Kebetulan hujan ayah naik kereta sama² juga. Kebetulan sebelum ni pernah bawak amir ke pejabat dia nampak trend lalu dekat dengan opis ibu .. tu yang dia sibuk nak ikut ibu pergi kerja.

Dengan berat hati .. tinggalkan anak kat rumah pengasuh, dengan harapan dan doa semoga amir nangis tak berpanjangan kesian kat akak pengasuh tu .... Cepatlah hendaknya amir diam dan leka layan kartun kat tv.

Gambar raya pertama, amir kepenatan lepas ikut baraan family kat kampung.


Bicara Hati : Tak mula ape kerja pun dari tadi .. sebab masih terbayang² muke amir nangis pagi tadi .. tibe² air mata ni pun nak mengalir laju jer terkenangkan anak



12 ulasan:

nur anis berkata...

alalar..kesian amir...

Mrs Lurve berkata...

sabr k..insyaAllah amir ok tue, cuma mayb dia masih xpuas bermanja dgn ibu kot..

lia berkata...

ayat Amir tu... bley wat acik lia nanges tau... sedey terpaksa tinggalkan anak kat umah pengasuh...

ch@ berkata...

dua2 tinggalkan masih ketiduran. harus masing2 pelik tgk suasana lain mcm bila bgn. kehkeh, auni tak kisah sgt dia, asyik tanya bila nak pergi rmh mak dia (pengasuh)

♥ ROS ♥ berkata...

Kcian amir.. Nnt die ok la tu.. Sabar yer :)

AdaM Hawa berkata...

bujang kecik tido pegang eskem la.. acik nak sikit!!

Puan Kutu berkata...

anak bila dh lama cti takpegi umah pengasuh mulalah buat peel.perkara biasa tu.mmg la kesian tp kita sbg ibu kena kuat,terpaksa lepaskan anak dekat pengasuh wpun hati tak rela.sy pun pernah mengalami apa yg awk rasa.sgt faham bagaimana perasaannya...:)

Ujie berkata...

nampaknya ni blog kedua yg saya baca psl anak takmo berpisah lps lama cuti.

MamaEma berkata...

penat sangat amir yer..

eita berkata...

alahai...sian nyer amir....

lama sangat bercuti.....sayang lah nak tinggal mak n ayah kan

Ummi Iman berkata...

Dah lama cuti tak mau berenggang.. Kesian...

fieda berkata...

penat ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...