♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 9 Julai 2013

Home » , , , , » Air Nanas

Air Nanas





Mengiurkan tak??? hari ni nak tayang takpa kan... esok tayang mahulah ada yang menjejessss air liurnya huhuhuhu ... marah kat blog saya tak sudah² tayang makan hihihihihi ... ;p

Banyak sangat stok nanas kat rumah, mak bagi sebiji.. akak ipar bagi 5 biji .. dah sudah .. sapa nak makan banyak² macam tu ... kan ... saya ni kalau suruh makan mentah memang geleng kepala dulu .. lidas ... lidah ku akak kelu ... pedih² .. jadi sudahnya rebus buat air ... dan hari ni bawaklah bekal ke opis selamat sudah semuanya hihihihihi ..... 



Cara nak buat air nanas :

Nanas potong ikut sukati, yang pasti kulit buang dulu .... macam saya ni suka versi potong dadu, jadi saya potong macam kat atas tu ... nampak comel jer, lepas dah potong .. basuh² .. bagi hilangkan air² nenas tu ... lepas tu masukkan air bersih ... korang hagak² lah nak banyak mana, macam kita penuh seperiuk sebab banyak nanas tu kan.... lepas tu masukkan gula ... tunggu sampai mendidih .. banyak kali pun takpa ... puashati nanas tu dah betul² masak, saya tak masukkan cengkih sebab tak suka .. saya suka yang versi macam ni jer.. tanpa cengkih. Dah mendidih tutup api .. biarkan dia sejuk .. lepas tu bolehlah minum.




















12 ulasan:

lia berkata...

mak saya pon suka wat air nenas ni... terutama time poser...

lizz berkata...

waa minum air nenas gitu...saya paling suka jemnyer air tak biasa minum...

Unknown berkata...

perghhh mmg mengiurkan..esok mohon jgn tayang gambo2 makanan/minuman eh.. tergoda nafsu mkn ku nnti..hahaha...

psst..entri lain deqla terjah esok ye.. x smpt dah ni..nk blk koje dah..hihi.. selmt berpuasa!!

Unknown berkata...

nampak cam sedap jer.. tapi x de nenas plak kat rumah..:)

maszull berkata...

assalamualaikum masya...sedap boleh buat berbuka esok...;)

dear anies berkata...

elok ni utk berbuka

salam ramadan 1434H

umiawadah berkata...

Air nanas sedap juga untuk berbuka esok...hehehe

selamat berpuasa ye..

jaakechik berkata...

jaa pun suka minum air nenas yg dah rebus tu.. sedap2... manis jer rasa dia. hilang terus rasa masamnya... hihi...

puanstoberi berkata...

ohhh...ini paling kena elakkan. hihi. tp kalo doktor..dia suh makan je.. apadahal. vitamin tu katanya. hihi

Unknown berkata...

suka juga air nenas nie

nadia farahida berkata...

sedapnyaaa air nenassssss puasa puasa nii tolonggg :P

Puan Kutu berkata...

air nenas tak pernah buat.tp suka pajeri nenas.ada kaitan tak sy komen?hakhak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...