♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 29 Julai 2013

Home » , , , , , , » Kerepek Murah Di Banting

Kerepek Murah Di Banting


Musim dah nak raya ni, sana sini dah mula membeli kuih raya ... saya kuih raya ni takdalah sakan sangat kot nak beli . tapi kerepek tu wajib ... hahahaha .. wajib terus bukan harus lagi dah ...

Jumaat baru² ni sempat lah pergi membeli kerepek sempena cuti Nuzul Quran, Kami keluar rumah awal pagi ... sebab tahu kalau pergi lambat nanti ramai orang punyer sesak huhuhuhu .. tapi kalau dengan amir ni biasalah .. nak cepat macam mananya kene bersiap ikut jadual dia.. bukannya bersiap lambat .. mata tu asyik nak tengok kartun jer.. takmoo mandi .. 

Dalam pukul 8.30 pagi kami gerak, pukul 9 lebih sikit dah sampai .. itu pun ramai uma dah .. haihh heran betul .. pepagi dah sampai dia orang ni keluar rumah kul bape, kedai kerepek pilihan kami mestilah yang kat sungai lang, banting tu.


Kerepek house, memang suka beli kat sini .. berbanding kedai² lain sebab kat sg lang ni memang banyak kedai .. jadi korang boleh pilih mana² yang korang suka .. kalau masuk sg. lang tu banyaklah signboard ... pilihlah yang mana korang nak harga semua pun lebih kurang cuma ada yang sedapp dengan tidak.. tapi kat sini .. seyes semua pun sedappp sebab tu menjadi pilihan setiap tahun .. berbaloi² dengan harga yang dibayar .... korang tengok tu.. betapa banyaknya kereta parking tepi jalan ... tu baru kereta.. dalam kedai jangan cakaplah.





Hasil rembatan .. lebih kurang 16 bungkus kerepak 1 kg ada, ½ kilo pun ada.. macam² ada.. tapi percayalah semua pun buka saya punya hihihihihi .... semua pun untuk mak, mak merua dan sedara mara yang tempah dan untuk embah hihihihihi ... 





Hasil rembatan kesemuanya berjumlah RM 100.00 ngam² tau .. hahahaha .. hubby siap cakap dekat amir, patutlah ibu kerja kira duit .. tengok pandai ibu bajet duit kan mir .. ngam², gelak jer budak cashier tuuu .. dengar hubby cakap.





Gambar kat dalam tu tak sempat nak amiklah .. orang ramai sesangat, ni pun kita mabuk² pening dibuatnya nak amik tau.. hubby tukang jaga bakul dengan amir, banyak kali jugak saya pusing² nak cari kerepek .. amir pun sibuk nak menolong bawak kerepek jugak ... dia pilih yang mana dia nak makan .. tapi bukannya dia nak makan pun kat rumah .. bawak kat kampung jer.. mesti dia makan kat kampung nanti, kerepek pisang langsung tak dapat .. dah habis.. nasib baiklah mak dah buatkan kerepek pisang.. sayang mak ... tak sia² abah tanam pisang lang (eh² sama nama pulak macam nama tempat jual kerepek) dengan pisang tanduk .. ada jugak hasilnya buat raya ni.





Bicara Hati : Tergendala nak buat kuih raya cuti baru² ni sebab tetiba jumaat tu lepas balik beli kerepek pening, mabuk, muntah² dibuatnya .. angin agaknya dalam badan... 





17 ulasan:

Zee Suhaini berkata...

zee pon suka borong kat sini..memang murah2 tapi dah dekat nak raya ni memang bercinta la nak pegi..nak parking dah satu hal..nak pilih kerepek pon susah..sesak

Qashmere berkata...

Bestnya borong kerepek dan keropok!!!

Qashmere berkata...

Bestnya borong kerepek dan keropok!!!

Ummi Iman berkata...

Dah sampai ya? Akak plan pergi 1hb nanti. Makcik kak kata stok baru sampai hari Rabu. Harapnya masih ada apa yg dicari. Mmg tiap2 tahun beli sini, suka keropok kentang dgn gunting. Wajib tu :)

lia berkata...

haaaa kawan opis ajak p esok.... mmg la kena letak RM5 jer dlm wallet, kot x mesti mcm2 beli he3

PUANSTOBERI berkata...

akk mintak kawan akak yg duk banting belikan..tatau la ada ke tak..
kepek pisang takde ek?? aloorrr.

ahah! muntah2 pening..apakah?? :P

Khai♥Rin : anies berkata...

murah tu...perrrghhh kalu sy g ntah cm ne agk nyer ;-)

Kakzakie berkata...

Ini tempat yg allahyarhamah Sosilawati beli sebelum dia terbunuh ye Yana? Kakak bila sebut banting, kerepek house terus teringat dia tau..

Nama pun kerepek house mesti banyak kerepek ye..

Masya berkata...

zee: semua pun sedapkan.. berbaloi dgn harga...

qashmere : hihihihi.. mmgbest rambang

ummi iman : tkt jd mcm thn lps banyak kerepek x dapat ni pun bnyk dah xde..

lia: hahaha.. blh ker?? tkt termimpi² jer nnt x beli .. kuih pun murah tau.. semua bwh rm20.00 sebalang

kekda: ha'ah kepek pisang semua habis , amir nak ubi jejari pun xde.. silap² sebelum balik kg kami pg lagi kikikikiki ... apakah?? apenya kak.. angin jer tu .. tu yg pening muntah²

anies: mmg murah dan berbaloi.. tp tulah ramai giler org..

kak zakie: ha'ah lps beli kepek ka sini lah dia kene bunuh huhuhuhu .. dulu seriau jugak.. tp nak makan kepek punya pasal kenelah gaghkan diri jugak..

Riedaffya ibrahim berkata...

syok nye dpt borong kepek banyak camni

Deqla Manjew berkata...

wahh murah la tu kan.. deqla slalu beli kat akk opis ni je.. support la bisnes dia jugak.. hihi.. nk ke banting mcm jauh pulak.. huhu

eita berkata...

ita pun suke beli kerepek jugak..
tapi kat sini terhad sikit...
main order je lah

Nafira usof berkata...

zura pon suka makan kepek time raya.. biskut raya x jalan sgt.. lepas raya baru ade keinginan nak makan biskut raya..hehehe

Lin Azlina berkata...

1st time g saner.. sgt teruja...kepek murah sgt2... tp jauh nk g...

Che Rosliza Che Mat berkata...

kat banting memang murah...cr selalu jugak pergi banting...

Izan Ishak berkata...

mak kak izan pun suka ke sana juga. bukan aje pergi masa nak raya ni... tak raya pun kekadang ke sana cari kerepek.

Puan Kutu berkata...

patutlah kena serbu.murahnya dpt byk kerepek dengan harga rm100.betul ckp ayah amir.mmg pndai budget.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...