♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 25 Julai 2013

Home » , , , , , » Untungnya Ada Ipar Dekat Dengan Rumah

Untungnya Ada Ipar Dekat Dengan Rumah



Kata orang untungnya ada ipar duai dan sedara mara dekat dengan rumah, boleh bertukar² juadah .... alah rasanya kalau bukan sedara mara dengan jiran pun boleh bertukar juadahkan ... 

Ni juadah masa saya MC hari tu .. akak ipar bagi nasi beryani ... tapi kuah asam pedas kikikikiki .. belasahlah kak .. janji lauk ni semuanya pun sedapp.... siap ada acar timun nanas lagi, Lauk Rezeki kan jangan di tolak.

Terkejut saya tetiba akak ipar hantar lauk .. padahal takda family tahu pun saya MC hari tu .. kuat betul gerak hati akak ipar saya ni .. macam tau² jer.. saya tak larat nak masak hari Jumaat tu ... Sudahlah hari khamis makan lauk baazar.

Dah 16 Ramadhan ni pagi² tayang gambar lauk ada yang terliur ker?? pang karang .. dah besau² nak terliur hihihihihihi ....



Bicara Hati : Mood owhh mood .... mari kemari .. mahu buat kuih raya ... saja cuti panjang hunjung minggu ni kan .. nak hiburkan hati amir, harap menjadilah ....









17 ulasan:

Zee Suhaini berkata...

buat masya jangan tak buat..sian amir nak kuih homemade..hihi

Ummi Iman berkata...

Alhamdulillah. Rezeki

Zul Fattah berkata...

itulah pentingnya hdup berjiran.. kat rumah sy pun, mak akan bertukar makanan dgn mak saudara sy.. dn jiran2 lain.. best r, mcam2 lauk dpat rasa

Ratu Hatiku berkata...

Bestnya buat kuih raya sendiri, nak gak buat tp oven kat umh rosak..uhuhuhu

CtAyue berkata...

oh sangtalah best ade sedara dkt2..cm ayu ni takd ekt sini..hrp jiran jelah apepun..

mama lieyna berkata...

Waaa.. nk buat kueh ke, bestnye.. :-)

Kakzakie berkata...

Baiknya kakak ipar. Untung lagi sebab duduk dekat.

Nieyl berkata...

Untungnyer la yea...
nieyl dekat ngan mak mertua...
biase nyer mak mertua la rajin bagi lauk kan menantu yer nie...hihih

Deqla Manjew berkata...

wahh dok dkt2 je eh.. alhamdulillah.. saling bertukar juadah,makin erat silaturahim ... deqla pun bakal dok dkt ngan kakak2.. in shaa Allah ... ;)

izan mama mia berkata...

untung sungguh laaaa

- AZIE - berkata...

memg untung..

Nafira usof berkata...

sedapnyeee.. rezeki betol lah tu.. dalam x larat ade orang hantar makanan~ sedang elok sangat aturan Allah~

IbuNoey berkata...

kak,nak terliur jugak,boleh tak?suka tengok lauk masak kari tu..sedapnyer bendi tu...

AdaM Hawa berkata...

Mood baking mmg dh lama menghilang.. ni nk kerah buat biskut punya payah.. kemari wahai mood..

PUANSTOBERI berkata...

akak ingt tadi nasi tomato.. akak sker nasi tomato, tp nak buat rasa cam renyah plak..acena??

Sweetmama berkata...

mmg untung, mcm kami ni umah mak n mak mertua dekat je, mmg hari2 berbuka umah mak mertua (sbb lps berbuka terus tolong MIL buat bisness biskut raya), hujung minggu pulak umah mak k.eija.

Che Rosliza Che Mat berkata...

memang untung...tak payah beli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...