♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 10 Januari 2013

Home » , , , , , » Udang Goreng Nestum

Udang Goreng Nestum


Tak kala kepala buntu dipetang hari... publishlah gambar udang mohon idea dan jasa baik kawan².. kunun² semangat nak memasak.. hihihihihi..... tapi dah tepu ....

Okkkk .. mohon idea masa tu.. tapi tak masak masa tu pun.. sebab hubby dah belikan makanan.. so makan jerlah apa yang ada tu....

Dan.. semalam barulah sempat mencuba satu resepi baru ni.. udang goreng tepung nestum, sedapp juga.. oleh kerana baru pertama kali cuba dan sibuk sangat tak sempat google resepi sudahnya.. kita belasah jer masa masak kat rumah... dah nestum tu pun berterabur.... hasilnya seperti digambar tak nampak bayang nestum.. dan itu jerlah gambar sempat ambil.. amir hadap 6 ekor dia seorang jer... 


Masak koboi jer... pantas, cepat lagi sedappp (amir kata) ibu tak kata hahahahaa..

Udang goreng nestum versi masya :

Udang
tepung beras
nestum
air
kunyit sikit
garam

gaulkan semuanya sebati.. panaskan minyak goreng.

*** patut celupkan teur barulah tak berterabur nestum tu.. takpa .. ada lagi.. boleh cuba...


Bicara Hati : Penat macam mana pun, bila dah masak.. habis dimakan semua oleh kami .. satu kepuasan rasanya...
.

9 ulasan:

UniMeOw berkata...

hah,,uni baru nak bebel sb xcelup telur..tgk2 akak dah tulis..hehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Boleh cuba ni.. nestum pun byk kat rumah ni :D

Kesuma Angsana berkata...

sedap tu.. tq share yek

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

Sedap tu udang goreng nestum..
Amir suka mkn udang ye..samalah mcm zaquan..

Nieyl berkata...

wah!resepi baru nie...ok masuk dlm list masakan nieyl..hehe

Ibu Lala berkata...

Sedaplah tu maknanye kalau amir hadap 6 ketul

Tihara berkata...

sedapnya..berkat air tangan ibu yer amir..terliur tengok sambal tu :)

Nisah Idham berkata...

1st time dengar Udang Nestum..
hehe boleh try ni :)

Puan Kutu berkata...

patutlah tak nmpk rupa nestum,tak celup telur rupanya.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...