♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 22 Ogos 2013

Home » , , , , , » Kemeriahan Anak - Anak Berhari Raya

Kemeriahan Anak - Anak Berhari Raya



Sakan beraya tahun ni si Amir bam bam anak ibu, tahun ni dah tak boleh panggil bam bam .. sebab amir dah kurus sikit (tak puasa pun.. tapi dia dah susut sejak sekolah ni) .. tapi tu lah nampak dia macam tinggi sangat ... sampaikan dah sama tinggi, sama besar .. tak sama berat jer dengan sepupu dia yang darjah satu pakai baju warna merah tu.

Jom kita layankan gambar² amir bersuka ria dengan sepupu² masa pergi baraan, yang ni kebetulan mereka baraan kat rumah mak saya .. jadi saya amiklah gambar mereka yang teruja sangat tu.


 Amir macam biasalah memula di akan alim² miyawwww sikit ... poyo² sikit kunun²lah kan ....
Baju coklat ni mak buatkan untuk amir, cucu baru sorangkan .. sama tema dengan mak .. jadi saya pakaikanlah kat amir masa dia kata nak ikut baraan .. lupa nak belikan baju melayu lebih .. sebab baju raya tahun lepas masih muat amir pakai... tapi .. dia tak moo pakai pulak... 



 Tu dia ... dah mula dah suam² kuku mai dah .... possing² manja (baju purple abang apis 9 tahun, baju merah abang rifael 7 tahnu dan amir hujung sekali baju coklat .. iyer yang baju coklat tu baru 5 tahun sila percaya .. anak sapalah ni .. kemain besar hahahahaha ......  )



 Amir comeyyyyyyyy tak .... kalah mak ton huhuhuhuhuhu ...;p
mereka ni semua memang akrab, sampaikan amir selalu buli ... amir jer nak menang amir kan adik ... abang² kenelah mengalah hadoilah .. kesian saya tengok kadang² .... suka nooo sangat amir cakap macam tu .. kadang² kalau dah melebih memang sedaslah saya bagi kat peha tu kan.



Hoyeahhhhhhhhh amir dapat banyak duit raya ....
Tapi bukan pegang duit raya pun .. pegang CD Madagasca 3, pagi petang .. malam raya pun dia dok layan kat rumah mak saya .. sebab kat kampung takda HBO .... 




Beraya ni sebenarnya budak² jer yang rasa lebih seronok dan kemeriahannya .. kita yang dah dewasa ni .. rasa biasa² jer .... bila tengok amir seronok beronok² macam ni, ibu pun tumpang seronok .. tapi .. bila bab dia sedih, amir bosanlah ibu .. bila amir nak ade adik ni .. amir nak kawan ... hah!!! kalau ayat ni keluar cecepat ibu carik bantal selubung selimut tidur kikikikikiki ... tak mampu dah nak cari jawapan dah, tapi .. baiknya amir kalau orang lain yang bertanya .. amir duk sibuk jawab kat perut ibu dia dah ada adik ..... bijak² pandai dia kan nak sedapkan hati ibu .. nak jaga hati dia .. orang yang bertanya pulak terkejut ... iyer ker??? hah!! koooooo beriyer²lah percaya .. dah 2 tahun jawapan tu amir guna... jangan korang terpedaya. (tapi ibu yakin kata² amir satu doa .. moga doa anak yang soleh akan di makbulkan)




Bicara Hati : Kenangan beraya naik motor sampaikan jatuh motor tersondol pokok buluh sampai sekarang menjadi ingatan .. walaupun dah lama berlalu .. tapi bila berkumpul dengan kawan² mesti membahan jadi  bahan gelak.





11 ulasan:

Lynn Hamzah berkata...

amboi seronoknya...duit raya kumpul masuk dalam bank yer...

Kakzakie berkata...

Semakin Amir membesar semakin cerdiklah pastinya. Keriangan dgn sepupu bukan dapat selalu itu yg macam-macam keletah, seronok dan suka benar nampaknya:)

Puan Kutu berkata...

dsapekata raya ni utk org dewasatak best?time ni la nk jumpa sedara mara.nk borak2 smp lebam dengan kawan2,nak makan free..chek suka je.hehe

aiman lg beso kot dr amir.hehe

Insyaallah,semoga doa amir dimakbulkan..

lia berkata...

meriah sungguh anak2 ni beraya ;)

mama lieyna berkata...

Amboiii happy amir ye... :-)
Encem berbaju melayu...

IbuNoey berkata...

amir...malu-malu..tapi dah lama-lama,dialah paling hebat posing..hehe..

in shaa Allah,kak..moga makbul apa yg amir cakapkan tu.teruja dia nak dapat adik kan..

Deqla Manjew berkata...

bebudak la yg paling seronok beraya kan.. yela, depa dpt duit raya.. yg dewasa ni habis duit bg duit raya..hahahaha.. ;p

LYAfrina berkata...

raya mmg sgt2 meriah utk knk2.. kt sndiri pnh lalui dulu..

amin... mana tahu..moga dimakbulkan... insyallah.. nanti dpt la kawan tu

eita berkata...

sekali sekala jupe member sebya..bukan main seronok lagi amir kan

IntaNBerliaN berkata...

InsyaAllah nanti ada lah rezeki tu... tau tak, time saya kawen, kebetulan biras saya baru tahu dia mengandung.. n dalam minggu pertama kawen tu jugak, hubby saya sembang2 dengan family dia yg saya pun mengandung jugak..

actually hubby saya cakap gitu sbb org duk sembang pasal biras saya tu prgnant, so, terus lah dia menyampuk yg is3 dia ni pun prgnant..

tp tu la, dengan takdir Tuhan, memang saya bunting pelamin.. so, kalau ikutkan seolah2.. time hubby saya cakap gitu, mmg betoila sy prgnantkan.. hihii

Che Rosliza Che Mat berkata...

budak2lah seronok bila raya...ibu2 nie tumpang gembira jer melihat telatah anak2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...