♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 31 Ogos 2013

Home » , , , , , » Merdeka Di hati Kanak - Kanak

Merdeka Di hati Kanak - Kanak




Merdeka .. Merdeka .... Merdeka ......

Semalam ada sambutan hari kemerdekaan kat tadika amir, suka betul dia .. asyiklah menyanyi² lagu sudirman dalam kereta .. dan mujurlah pagi tu dia ingatkan kene beli bendera.. kot dah sampai sekolah baru ingat .. memang ibu bagi sedas lah kan.. kat peha tu .. asyik ingat main .. tak ingat pesanan cikgu.


Ni muka semangat ker?? muka tak suka di amik gambar ni kikikikikiki ... sorry auntie² mata kuyu pulak.



Semoga negara kita aman dan damai.. hargailah mereka yang bersusah payah memerdekakan negara masa dulu .. takut rasanya meliha negara lain berperang .. bercelaru ... moga negara kita sentiasa aman damai....

Sekarang susah nak dengar lagu merdeka yang menusuk hati .. rasanya kalau saya dengar lagu merdeka cuma ada 3 jer.. yang melekat dihati dan jiwa ini.. tanggal 31, warisan dan bahtera merdeka .. berkali² dengar pun masih menusuk hati .. tau ... berbanding lagu² baru sempena merdeka.



Bicara Hati : Tuan tanah bz penuhi jemputan .. selamat bercuti semua.. entry autopublish sahaja....





 

9 ulasan:

tomato oren berkata...

anak kecil kalau ita dah serap semangat sygkan negara dari kecil semangat dorang lagi kuat dari kita yg dewasa ni...terigat adik sy masih kecik lagu patriotik suka sgt nyanyi..kalau hari merdeka sanggup bangun pagi tgk perarakan merdeka..:)

LYAfrina berkata...

hihi, sama dgn asya..eksited.. nyanyi siap gaya2 skali...

Che Rosliza Che Mat berkata...

anak2 sibuk suruh beli bendera...

Tihara berkata...

paling semangat dengar lagu sudirman tu.. :)

Puan Kutu berkata...

salam rdeka yana n amir..aiman dpt bendera free..takdenya kna beli.hehe

Deqla Manjew berkata...

bebudak lagi semangat sambut merdeka kan.. wlu mgkn ada yg x mengerti erti kemerdekaan.. daripada yg dewasa yg ramai lagi kot x phm erti kemerdekaan , dah la tu takde semangat patriotik langsung...hihi..

Kakzakie berkata...

Kalau boleh bukan negara aje merdeka tapi rakyatnya punya minda yg merdeka sama kan..kan..:)

Sweetmama berkata...

betul tu, tanggal 31 tetap lagu pilihan hari merdeka..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

bagus kecik2 dh ada smgt kemerdekaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...