♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 28 Mac 2013

Home » , , , , » Lagu Kegemaran Kanak - Kanak Macam Amir

Lagu Kegemaran Kanak - Kanak Macam Amir



Ini sebenarnya entry tepu.. terperap dah lama dalam draft, maaflah nak kongsikan juga.. sebab ini kegemaran anak saya, hubby yang belikan .... saya kongsikan kat sini sebab saya rasa mungkin ada ibu² pun macam saya juga tercari² lagu sesuai untuk kanak².

Sejak tahun lepas bulan 9 kan amir dah mula ikut saya dari pagi naik kereta itu lah jadinya hubby belikan CD ni, saya bagi tahu hubby amir ni suka sangat menyanyi dalam kereta.... lagipun lagu² sekarang ni pada saya agak agresif dan kurang sesuai untuk usia amir.. amir pulak mudah mengikut² lagi² lagu stacy.. cepat jer dia nak menari dalam kereta tu.. kedepan.. kebelakang .... hadoilah tak terlayan saya masa drive tau.. risaulahlah.. walaupun amir ni bukanlah kategori yang lasak .. dia jenis mendengar kata juga jarang melawan cuma saya kenalah disiplinkan diri dia juga.



 Satu²nya koleksi CD yang ayah belikan untuk Amir 
Kemana² jer kami pasang bukan masa pergi sekolah pagi, boleh dikatakan setiap kali amir ada dalam kereta.. sampailah dia dah bosan dan naik hafal lirik² lagu tu kikikikiki ... ;p



Bukan amir jer teruja mula².. dengan saya² sekali menyanyi dalam kereta tu .. melayankan amir (^____^)v



Kebetulan pulak, bila sekolah.. CD ni jugaklah yang pihak sekolah gunakan tapi.. tak semua lagu.. lagu burung kak tua jer amir kata .... dengan air pasang. Siap menari² lagi amir mengayakan.... macam yang cikgu ajar... baru² ni dia belajar lagu boria kat sekolah.. tapi bila suruh menari boria dia malu² sikit....



Bicara Hati : Sebab amir dah bosan dengar CD ni, alternatif sekarang... saya pilih untuk pasang radio IKIM.FM kalau otw kepejabat.. sebab ada zikir² .. dan penyampai dia pun bercakap ok... Kalau ada mengaji pun amir ikut pagi² tu terutama surah yang mudah²...






7 ulasan:

mama3heroo berkata...

seronok ank2 biler dgr lagu2 mcm tu..siap da bleh hafal lg kan..

Khai♥Rin : anies berkata...

lagu zaman kita jg tu ;-)

izan mama mia berkata...

mia pun sama suka dgr lagu,..adoi..siap srh kita nyanyi sama ngan dia..riuh rendah dalam keta..haha

KY berkata...

ala...kita pun suka dengar lau budak2...tapi sekarang tak lah susah sangat nak cari boleh downlond je

ch@ berkata...

Setiap kali beli cd setiap kali tu la hbs dikerjakan dek auni. Smpai abi beli abi simpan sendiri. Naik kreta br pasang.

CtAyue berkata...

byk jgk ye lagunya... adam pun sama, suke ikut lagu2 dlm radio..siap lagu cintan2 pun dia nak nyanyi..hihik

Puan Kutu berkata...

budak2 mmg suka cd lagu cmni.tp dh lama2 bosanlah..macam aiman juga..selalunya dlm kereta pasang zikir,lagu rock lama2 or hindustan.kebanyakan zikir n lagu mmg aiman hafal.klu lagu dia suka siap suruh ulang 10 kali.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...