♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 20 Mac 2013

Home » , , , , , » Sakitnya Melahirkan Zuriat

Sakitnya Melahirkan Zuriat




Bukan semua orang di beri peluang merasainya, dan bukan juga semua orang diberi peluang merasai berulang kali .. jadi hargailah pengorbanan ibu dan isteri kita sewaktu melahirkan....

Semasa dalam pantang hargailah isteri.. beri mereka makanan yang berkhasiat supaya dapat memberi susu pada anak yang berkhasiat juga.... mesti isteri akan rasa lebih dihargai dan terharu ....

Janganlah menjauhkan diri daripada isteri sewaktu isteri dalam pantang.. maklumlah suami ni bau jamu kan mual pulak, kalau menjauhkan diri kuatir isteri meroyan dan kesunyian... maklumlah dalam keadaan pantang ni banyak juga dugaannya.. bukan sewaktu mengandung sahaja... trauma maa melahirkan pun mesti tak hilang lagi ....


Bicara Hati : sakit sewaktu melahirkan itulah yang menghauskan dosa wanita... kerana berjuta² urat yang terputus...

12 ulasan:

Fiza Rahman berkata...

Maih terbayang² lagi kesakitan itu.

eiela berkata...

saya sayang mak saya

Ibu Lala berkata...

Setakat ni sume bersalin normal. Kalau czer mmg la takut. Sakit tu jgn cakap la. tp ada kawan sy kata dia bersalin tak sakit. Ungtungnya kalau jadi dia. Habuan masing masing kan..cumanya sy serik nak
Peknen. Tak larat do..

Puan Kutu berkata...

teringat cerita en suami masa bersalinkan aiman dulu..ada ke patut bila en suami masuk je labour room nurse terus tarik tgn n soh pegang kepala aiman.dengan rasa rambut dia belum keluar lg gabra teruslah,berpeluh2 en suami..pastu en suami terus ckp. len kali beranak takmo masuk dh.hahaha tau serik!

ch@ berkata...

Menghapuskan dosa wanita. Haus???
Btl2 skali statement di atas. Terasa diriku dihargai. Acceh.

Yumida Huda berkata...

aah kan..stuju
slalu org ckp bab melahirkan anak ni paling sakit

Tuan Juhaida berkata...

tulah. rasa bersyukur sangat kerana dapat merasai nikmat mengandung,melahirkan dan mbesarkan anak. Anak2 ,jangan sesekali derhaka pada ibu kerana terlalu besar pengorbanan ibu dalam hidup anak2

Marya Yusof berkata...

As Salam Masya,

Marya setuju dgn apa yg masya tulis... Hanya ibu yg memahami hati ibu yg lain... tp ada juga wanita yg tak fhm & tak ingin faham keadaan wanita lain sb dugaan setiap kita xsama... lelaki toksah ckplah sebab dorang tak rasa... kdg2 Marya fikir ada hikmahnya juga dulu C-sec sb hubby jenis tak tahan tgk darah... eh, ada juga lelaki yg lebih memahami contoh mcm en ustaz yg hensem tu...hehehe :)

Izan Ishak berkata...

betul tu... bukan semua org berpeluang menjadi ibu dan mempunyai zuriat sendiri kan.

Tihara berkata...

terbaekk lah ustaz ni..moga one day akan berpeluang merasa nikmat jadi ibu..aamiin :)

izan mama mia berkata...

mmg besar pengorbanan

Nora Karim berkata...

Sentiasalah berterima kasih pada ibu kita... begitu juga dgn isteri...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...