♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 7 Mac 2013

Home » , , , » Sakit Tekak Minum Buah Oren Segar

Sakit Tekak Minum Buah Oren Segar

  



Cuaca panas sangat kat luar sekarang ni, dah mula musim nak kemarau agaknya.. kalau tengahari kawan² opis ajak keluar memanglah rasa berat hati sangat... sebab tu masa sarapan terus amik makanan yang berat² senang tengahari tak perlu nak keluar....

Sekarang ni tekak dah mula rasa perit².. tanda² awal nak batuk, atau selsema.. jadi jomlah kita sama² minum air oren... fruit 10 ni.. bukan apa.. untuk tambah vitamin c dalam badan juga, lagipun yang ni tiada pewarna tiruan ataupun tanpa pengawet.

Amir pun dah mengadu sakit tekak juga malam tadi... risau saya... cepat² bagi minum scoot warna oren tu... cikgu taska pun bagi tahu kat taska sekarang budak² ramai yang demam.. senang berjangkit...

Kalau kat kampung mak saya suka bagi budak² ni (merujuk anak akak sepupu saya juga) minum sesudu madu... sebab budak² ni tak boleh diberi ubat batuk.. nanti tau² terlentok kat lantai... tertidur...



Bicara Hati : Mencegah lebih baik daripada dah melaratkan...

9 ulasan:

Falsya berkata...

mmg panas kan skang nie..sama laaaa..nak kuar lunch tuh, makaiiiii..bercinta..

Tihara berkata...

haah elok minum air limau macam ni or makan buah limau..mmg musim sakit2 la skang ni kan.take care

eita berkata...

sekarang ni memang musim orang demam...

Fizalinolie berkata...

Betul tu... Kat tempat Fiza pun sekarang panas. Rasa macam malas nak keluar.

lelamaisara berkata...

cuaca memang tengah panas sekarang ni kan..asyik nak minum je.....

Mrs Lurve berkata...

kalo xsakit tekak pun selalu jgk minum nie hehehehe

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

itulah cuaca panas skrg, ni pun k.eija tgh sakit tekak, suara pun dh x berapa kuar dah ni..

Puan Kutu berkata...

sedap oren ni klu sekali sekala minum tmbah2 klu hari panas..betullah tu setuju sgt, merawat lebih baik dr melarat..hehe

sal ya berkata...

memang kalau panas tu panas sgt. jarang lepaskan anak2 keluar kecuali dah petang . itu pun still panas jugak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...