♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 23 Mei 2013

Home » , , , , » Buku Cerita Para Rasul

Buku Cerita Para Rasul



Hari ni kalau ikutkan hari ke empat amir periksa, alhamdulillah .. cikgu bagi tahu mula² jer amir macam blur .. masuk hari kedua dan ketiga semalam .. amir dah okkk ... amir tak biasa tu dia macam blurr sikit bila kene menulis tanpa meniru kawan² agaknya... periksa kan tak boleh meniru.

Sekarang, sejak dua menjak ni.. nak tidur mesti amir suruh bacakan buku cerita .. paling dia suka buku nabi yusuf, tak sudah² dia kata nabi yusuf tu hensem dan baik hati. Setakat ni amir ada 2 koleksi buku nabi, nabi yusuf dan nabi ayub.

Kali ni saya belikan buku baru .. buku nabi sulaiman pulak, teruja jugak dia dengar .. saya belikan masa balik kerja terus singgah kedai.. saya saja bua suprise kat amir .. amir teruja .. nak baca.. terkial² lagi .. tapi dah boleh bunyikan.. oklah tu..


Nabi sulaiman dan Ratu Balqis




Belakang buku tu ada nama² nabi, jadi mudahlah kalau amir menghafal saya tengok.. sebab amir suka sangat hafal lagu² nabi dan rasul ni...



Bicara Hati : Saya beli ikut kemampuan saya jer.. saya beli satu, satu.. dah habis baca.. saya beli lain.. kadang².. dah habis baca pun amir tak tidur lagi hahahaha .. sebab buku ni tak tebal mana pun.








4 ulasan:

Unknown berkata...

mg keputusan amir cemerlang nnt :D

Ujie Othman berkata...

Ikut kajian, mmg bagus bacakn buku cerita utk anak2. Lagi2 sbg muslim, mmg perlu ceritakn kisah para nabi pd anak. Sebahagian dari mendidik cara Islam.
Teruskan!

Puan Kutu berkata...

bagus amir suka buku cerita nabi2.atleast amir dpt hafal nama2 nabi n kisah2nya..dh lama tak bacakan aiman buku cerita sejak bersalin..aiman pun dh hint ibu dh lama tak baca buku cerita ke dia

Ratu Hatiku berkata...

Bagusnya buku kisah2 nabi. Ank saya pun tiap2 mlm papanya citer kisah2 nabi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...