♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 30 Mei 2013

Home » , , , , » Penangan nak makan ikan pari bakar

Penangan nak makan ikan pari bakar



Kalau ditanya apa menu yang korang suka masak dirumah, dah tentu²lah yang simple, sempoi, super duper cepat siap janji hubby makan dengan amir ... sedapnya mengalahkan makan siakap 3 rasa atau stim asam boi hahahahaha ...;p



Cebdawan tumis air, simple lagi sedappp .. (ayat nak sedapkan hati .. masaknya pun sempoi) .. tumbuk cili padi .. betul² 2 biji tau .. ikut selera amir katanya, bawang putih dan bawang merah kecil.. tumbuk lumat campur ikan bilis.. simple .. mudah dimasak.. tumis dengan minyak sikit.. dah garing masukkan cendawan yang dah siap² di siat.. gaya bebas tu... tambah air sikit.. dan letak perasa gambar/gula sudah... ni memang gaya sempoi habis nak cepat masak.. dan cepat makan.






Bahana².. bila tekak nak makan ikan pari bakar, yang sebanarnya memang lama pantang makan ikan pari ni .. sejak bersalin kan amir ... seyes.. saya kan spesis penakut sikit .. jadi bila orang kata ikan pari ni bisa dan tak boleh makan lepas operate saya pun tak beranilah makan .. sampai 3 tahun jugak lah.. lamakan, terliur jer kalau nampak ikan pari masak asam pedas .. terliur jer kalau nampak ikan pari bakar bendi. Tapi.. sekarang readyyyyy masak dari rumah hahaha.. ini jer gambar sempat ambil tak semenggah betullkan... sempatlah bakar 3 hidangan kalau tak silap .. memang balas dendam betul, bahan² nak bakar 100% pek adabi ikar bakar jer saya lumur kat ikan pari ni.. saya tambah bawang putih jer... seyes memang sedapp.. lepas ni nak buat kat ikan cencaru pulak ... (maklumlah pengemar ikan bakarkan)




Bicara Hati : Yeahh petang ni balik kampung, tak masak kat rumah kot .. kita makan kedai jer.. boleh hubby .. boleh eh.. kenyit mata.... buat muka manja.









13 ulasan:

izan mama mia berkata...

wah lamanya pantang makan ikan pari,..saya makan jee..pantang nampak ehe...selamat balik kg...kg kat mana ?

AdaM Hawa berkata...

lama tak membakar ikan.. lagi² ikan terubok bakar.. walaupun byk duri.. mabeles!!

qaseh johanna berkata...

hai masya..lama xjenguk awak..
sihat..? anak sihat ke.? kalau nak makan ikan pari sedap sampai tertusuk lobang idung..meh makan kat midvalley.. :))

Ujie berkata...

rajinnya..bakar membakar.

kalau pasal pari ni, saya tak pandai pilih. kdg terkena yg mcm hancing bila masak. kdg sedap je..ntah apa tips nya.

Nafira usof berkata...

masak sendirik pari bakar?? kagum2..:)

Deqla Manjew berkata...

lapar la pulak tgk gmbo..huhuh...

Puan Kutu berkata...

pantang sungguh yana ni sama 3taun.klu sy habis pantang je belasah je kot.haha tp kali ni kena hati2 gak sbb afia bf,klu dulu makan je apa takde pantang lepas habis pantang

nea lopah berkata...

lama betul pantang makan. tapi bagus lah mcm tu....bagi betul2 sembuh. hehehe

Fizah berkata...

pernah tersalah beli..yg hancing punya..taktahu igt bila masak hilang tapi erkk tidak rupanya..syg masak asam ambe...

terus google..mcm2 katanya..antaranya sbb masa tgkap pari tu dia mcm tgh peod ke apa gitu.huhu

nxtime nk beli kena hidu dulu..

LiYa HaNiF :: berkata...

kenyit mata lebih sikit tau... confirm okey punya.... :)

Khai♥Rin : anies berkata...

uiiii fav sy niiii

Fiza Rahman berkata...

Boleh try ni. TAk pernah lagi buat ikan bakar.

LYAfrina berkata...

slurrrrrrrpppp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...