♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Ahad, 30 Jun 2013

Home » , , , , » Bukan Kali Pertama

Bukan Kali Pertama



Bila di ingatkan, termenung sendirian .... memikirkan sakit amir sebelum ini betul ker kali pertama ... macam mana boleh jadi sampai membengkak macam tu (haissshhh ngeri kalau diingat balik) ....

Ligat memikir ... puas termenung, rasanya ini bukan kali pertama .... dan ini kali kedua. Kali pertama amir kena masa umur setahun lebih, masa baru mula belajar jalan ... iya.. baru aku ingat balik ... masa tu pergi pantai morib, dulu manalah ada tembok macam sekarang ni.. memang berpasir betul kat pantai morib tu.. dengan airnya yang keruh .. tak lalu mahu mandi rasanya ..... kunun2 saja berjalan, amir memang teruja sangat budak baru dapat kaki kan.... seronoklah.... 

Bila dah berseronok sampai tak mahu balik ... sudahnya jenuh jugak pujuk pada menangis masukkan jugak dalam kereta .. mujurlah tak lama merajuknya, bila balik rumah tiba sambung menangis balik .. dah sudahh .. panik kejap.. madikan pun nangis ... (teringat mak pesan maghrib2 jangan berjalan) huhuhuhu .. takkan sebab itu kot... masa tu mulalah singkat pikiran tauu.. bila nak pakaikan pampers barulah berasa yang kemaluan mair ni merah dan mula berair kat bahagian hujung.... dengan dia melalak2.. saya pulak menelek2 apalah yang tak kene dengan kemaluan amir ni, rupanya amir kene hama dari pasir kat pantai morib tadi ... bawak pergi rumah orang yang selalu urutkan amir masa kecik dia bagilah ubat jeli... alhamdulillah amir tak menangis lagi dah....

Dah 4 tahun berlalu amir kene balik barulah aku teringat balik yang amir pernah kene dulu huhuhuhuhu ....




Bicara Hati : Korang rasa kalau kene khatan baik ker??? hama/tungau ni memang tak akan hinggap lagi ....







6 ulasan:

CtAyue berkata...

kesian amir...semoga cpt sembuh erk amir.. khatan? ehh awal lagi tu..

eita berkata...

bab2 ni blur sikit....

Nora Karim berkata...

org tua2 kata elok disunatkan kalau kena tungau... apapun cuba diskus dengan doktor....

Puan Kutu berkata...

amir dh pernah kena la sebelum ni ekk..dengar yana cerita pun dh ngeri.tak taulah klu sunat nti ok.klu amir mahu okla.lgpun bagus sunat awal..aiman jenis penakut,sebut sunat je dh nangis.haha

Deqla Manjew berkata...

laa.. penah kena gak dulu ye.. 4 tahun dah nak berkhatan..? mcm terlalu awal je... huhu

Izan Ishak berkata...

ohhh.. maksudnya amir pernah kena juga masa kecik2 dulu ye yana. k.izan tak pasti pulak kalau dah sunat nanti konfem tak kena hama lagi.

ini sekadar pendapat k.izan, kalau dia nak sunat sekrg bagus juga. takde masalah pun nak sunat awal2 ni. lebih terjaga kebersihan tutttnya tu. mudah2an hama pun tak senang singgah situ lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...