♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 25 Jun 2013

Home » , , , , , » Menu Sesuai Waktu Tak Sihat

Menu Sesuai Waktu Tak Sihat



Cuaca jerebu kat luar makin teruk kawasan saya ni, seklah pun tutup lagi .... jadinya kalau nak keluar pergi sarapan pikir beribu kali huhuhuhuhu ... di tambah pulak dengan bau asap... memang buat pening.

Jadinya saya amik keputusan bawak bekal sahaja daripada rumah, kebetulan hubby masih cuti .. tadika amir pun masih tutup .. jadi langkah terbaik masakkan untuk mereka dan saya bawak bekal jugak.

Bila cuaca tak sihat ni menu yang sesuai masuk kat tekak ni cumalah sup² sahaja, makan bergoreng, makan berkuah kari rasanya tak sesuailah .. apatah lagi makan yang terlalu berat²... hubby pun dah mula batuk, amir pulak asyik mengadu sakit mata.. pedih ibu.. padahal 2 beranak tu kat dalam rumah jer....


Soorrryyyy kalau gambar ni buat kawan² kembang tekak, dah tercampur barulah nak amik gambar .. saya bawak bekal asingkan dia sup sayur sawi telur dan fish ball .. ni masak cincai jer pagi ... petang semalam pun masak lebih kurang macam ni, amir makan pun berselera... semalam pagi tak sempat nak masak.. jadinya mereka makan lauk yang dah tapau dari rumah mertua masa kenduri hihihihihi ....




Ini pemandangan pagi tadi lebih kurang 7.20 pagi, fuhhh korang bayangkan dah siang pun kami pasang lampu.... memang jalan tak nampah putihh sangat .... pagi tadi memang keluar lambat sikit ... nasi baiklah jalan tak jem .. sebab ramai anak² cuti sekolah mak pak pun kene cuti kot, amir kira beruntung sebab ayah dia pun cuti sekolah .. kalau tidak ibu dialah yang kene cuti....



Bicara Hati : Harap sangat esok dah oklah naknya.... 






14 ulasan:

Khai♥Rin : anies berkata...

janji sedap kak

izan mama mia berkata...

jerebu masih tak elok kat cni kan...mg hujan turun..

NinaAz berkata...

Kat area sini mcm ada improvement y baik ♥

Masni Syafie berkata...

bagi anak2 makan sup ayam jer...
mknn yg sesuai utk kala ini..huhu
i followww =)

Fiza Rahman berkata...

Sekolah anak saya tutup 3 hari. Tapi daycare buka.

mama3heroo berkata...

Alhamdulillah..di mela dah semakin pulih..ank2 m3h pun dah stat ke sekolah hari ni..hope kat sane pun cepat pulih ye

Riedaffya ibrahim berkata...

ni pon da sedap nih./.

Kakzakie berkata...

Bergantung juga keadaan angin dan hujan. Kalau angin banyak bertiup dan hujan akan kurang sikitlah tapi kalau tak memang payahlah.. JB dah kurang sikit dah..

:: Mrs.SyahNia :: berkata...

semalam jerebu teruk sikit kat tempat ain, smpai dlm rumah..
risau kat ank2 je lah
tp arini cam ok cikit

oh td pg ain mkn soto
sedappp gak..hihi

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Pagi tadi akak hantar juga anak pergi sekolah, pastu cikgu hantar mesej utk sekolah petang tak perlu dtg sekolah sebab jerebu semakin teruk...

Semoga cepat lah jerebu ni pergi... rasanya elok buat solat minta hujan sebab pembenihan awan tak tak menjadi pulak kata JPS...

Nafira usof berkata...

tengok bacaan IPU kat klang hari ni pon c bape bagus jugak kan~
sekolah kat klang pon semua tutup.. zura kat shah alam dah buka dah sekolah..:)

Deqla Manjew berkata...

time sakit mmg kena mkn sup pns2..nak2 yg pedas.. perghh.. jerebu kat sini pun dok ada lagi ni.. bila agaknya akn berakhir.. ? ;(

LYAfrina berkata...

setuju2.. tp lya suka makan dgn ikan gentel y kt buat sendiri tu..

Puan Kutu berkata...

sy ni pulak tak kira sakit ke tak makan belasah je.huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...