♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 29 Jun 2013

Home » , , , , » Keriuhan Dihujung Minggu

Keriuhan Dihujung Minggu



Hubby awal pagi sudah basuh kereta sementara matahari belum nak berapa tinggi, kereta sudah berdebu mengalahkan 2 minggu tidak berbasuh kesan jerebu... memang berdebu habis....

Saya macam biasalah hujung minggu dari depan sampai belakang, dari belakang sampai depan mengemas.. sudahnya masih jugak ada sahaja yang tidak kena.... (tidak dapat ku bayangkan andai punya rumah lebih luas)

Amir??? fuhhhh ... seawal pagi sudah mandi .... memang begitulah dia, sudah terbiasa sekolah atau tidak pasti akan mandi awal kecuali angin tak berapa nak baik ... jangan kata mandi .. masuk bilik air untuk basuh muka pun liattttt .....

Bila pintu pagar terbentang luas, hubby .. basuh kereta wahh.. wahhh .. wahhhh .. ada sahaja yang berderuuu mahu kerumah, sayup2 memanggil nama amir .. mahu masuk rumah .. sedangkan rumah baru mahu dikemas, keriuhan terasa seperti punya anak lebih 3 orang .... dan ibu hampir pingsan bila.. ada yang main tanah liat lekapppp dilantai huarrrrrgggghhhhhh ...... maknanya sesi mengemop akan berlangsung lepas ini, hendak marah lebih2 pun mereka belum paham. itu belum lagi pakat kusyen .. mahu buat pondok2.... kereta mainan, lori, sudah bersepahan .... sarapan ku hidang untuk hubby mujurlah mereka belum jamah secara jemaah ... mungkin bukan selera mereka .... 

Mood dah siap mengemas dapur ni seperti tidak mahu masak, sudah suci sudah bersih... sudah berkemas sayang pula mahu letak kuali didapur... tapi .. kalau tak masak.. kelaparan mahu makan apa pulak ... huhuhuhuhu .... 



Bicara Hati : Masya .. masya .. jangan merenggut, kamu kena belajar merasai keriuhan ini ... 








10 ulasan:

Tihara berkata...

dah tak pasal2 dapat anak ramai.heheh :)

lizz berkata...

sama a kiter bekerja keras di hari sabtu dirumah...layan anak anak masak-masak tuyang seronok cuti-cuti tu..

Ummi Iman berkata...

Mmg kena terima ragam anak2 :)

QasehnyaRania berkata...

sronokkan :)

barulah rumah tak sunyi.
mcam saya lagila

eita berkata...

biasa lah hari minggu...

Nora Karim berkata...

kalau ada anak2 kecil lagi mmg gitu la masya... rumah tak boleh nak nampak cantik sikit... huhuhu kena byk sabar...

Puan Kutu berkata...

bagus amir awal dh mandi.aiman klu tak sekolah jenuh jerit baru nak p mandi.ssh betul nk suruh mandi tp klu dh mandi ssh juga nk keluar bilik air.macam2..

Deqla Manjew berkata...

ehh best la kalo riuh.. baru happening kata org kan...hihi...

gee berkata...

tu br ank jiran, ni anak sendiri, 2 org jer dah mcm taska rupa rumah..rumah yg kecik pun berpeluh nk ngemas, kalo rumah besar kite pun x dpt nk byg kan..huhuhu

Izan Ishak berkata...

hikhik... anak2 jiran rajin dtg rumah ye. k.izan ni lagilah... tak kuasa nak sapu n mop awal2 kalau dorg ni ada kat rumah. faham2 ajelah kalau dah berempat yg buat itu ini... pening tu ummi nak kemas aje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...