♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 24 Jun 2013

Home » , , , , , , » Doa Minta Hujan

Doa Minta Hujan



Allahuakbar pagi ni jerebu makin teruk nak ketempat kerja ni, memang putih .. habis .... tahap IPU membimbangkan sangat² .... sekolah hubby tutup, tadika amir pun tutup .. opis ibu?? opis ibu tak tutup huhuhuhuhu .. jadi ibu kenelah kerja.

Mohon sangat agar adalah hujan hari ni, tak tahannnn rasanya dalam opis pun bau asap jerebu ni .... tekak memang dah sakitlah ni ditambah pulak mata pedih, hubby kat rumah pun dah mengadu sakit tekak dan sakit² badan .. amir daripada minggu lepas lagi dah tak sihat...






Indeks Pencemar Udara (IPU) direkodkan pada jam 7 malam, 23 Jun 2013 mencatatkan 3 stesen pada tahap berbahaya, 2 stesen pada tahap sangat tidak sihat dan 14 stesen berada pada bacaan tahap tidak sihat iaitu;

3 stesen pada tahap berbahaya:

• Muar, Johor (IPU 456)
• Bukit Rambai, Melaka (IPU 432)
• Bandaraya Melaka (IPU 351)

2 stesen pada tahap sangat tidak sihat:

• Pelabuhan Klang, Selangor (IPU 216)
• Port Dickson, N.Sembilan (IPU 295)

14 stesen pada tahap tidak sihat:

• Seri Manjung, Perak (IPU 110)
• Petaling Jaya, Selangor (IPU 157)
• Banting, Selangor (IPU 139)
• Shah Alam,Selangor (IPU 135)
• Kuala Selangor, Selangor (IPU 112)
• Batu Muda, KL (IPU 147)
• Cheras, KL (IPU 135)
• Putrajaya, W.Persekutuan (IPU 140)
• Nilai, N.Sembilan (IPU 136)
• Seremban, N.Sembilan (IPU 110)
• Kemaman, Terengganu (IPU 182)
• Paka, Terengganu (IPU 121)
• Indera Makota, Kuantan, Pahang (IPU 148)
• Balok Baru, Kuantan, Pahang (IPU 188)

Sumber: Jabatan Alam Sekitar



Bicara Hati : Diuji Allah , moga terhapuslah dosa² kecil sebelum ramandhan menjelang, salam nisfu syaaban buat kawan² blog semua..






13 ulasan:

Riedaffya ibrahim berkata...

semua kene berhati2 kan..

lia berkata...

semoga tahap udara d malaysia & lainnyer bertambah baik, amin...

mama3heroo berkata...

hope turunlah hujan kan..

Khai♥Rin : anies berkata...

msk opis pun berbau asap

Nieyl berkata...

semoga kembali pulih seperti biase...

PUANSTOBERI berkata...

skg ofis tgh ada promosi plak. sian yg kena duty tu.. jerebu./
tp mmg akak tak turun la..selain malas, tak larat pun yer. duk melepek kat tpt je lah. hihi

Deqla Manjew berkata...

kat selayang pun dah terok ..semlm berkabus jek..

Puan Kutu berkata...

salam nisfu syaaban.sama2 kita doa semoga hujan turun

QasehnyaRania berkata...

sama2 lah kita berdoa supaya keadaan pulih seperti sedia kala

fieda berkata...

hari ni cheras nmpk kurang sikit dri semalam

Sweetmama berkata...

salam nisfu syaaban yana

Yana Libra berkata...

moga hujan cepat lah turun basuh semua jrebu ni..

LYAfrina berkata...

amin..alhamdulillah.. kt sini dh hujan lbt kelmarin..sejuk skit rasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...