♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 7 Mac 2012

Home » , , » Ada Teratak Dihujung Kampung

Ada Teratak Dihujung Kampung

Assalamualaikum Semua....

Hujung minggu baru² kami macam biaserlah pulang ke kampunggg yeaahhh.. amirlah orang yang paling suka sebab jumaat malam sabtu tidur rumah mertua. Dah lama tak tidur sana kan... kebetulan hujan malam tu jadi tidurlah rumah mertua sebab malas dah lewat² malam nak balik rumah mak saya....

Esok paginya barulah kami anak-beranak balik rumah mak saya.. tak jauh pun rumah mertua dengan rumah mak saya... kami kan sekampung hihihihi... (^__^)v

Kan saya ada cerita yang kaki saya sakit² tampal salonplas mungkin inilah puncanya, menyiapkan projek tergendala pagi tu  mengecat rumah mak saya.. bukanlah banyak sangat pun.. mak soh cat beranda tu jer.. mak kata macam tak sesuai warna tu.. jadi saya pun belikanlah cat warna kuning krim, atas arahan mak sebab nak sesuaikan dengan tema adik saya yang akan berkawin nanti. 

Inilah teratak a.k.a rumah mak dengan abah bahagian depan, operasi pagi tu mesti cat semua tu kepada warna krim okkk.... saya dengan adik lelaki berdua jer buat huhuhuhu.... amir tolong tengok.. siap amik² gambar² kami yang ntah hape² hihihihihihi..... tak boleh publishh semua aksi tak semengah, ibu biarkan jer.. nanti marah nangis pulak.. janji diam dan kamera dia tak jatuhkan.. kalau tak.. ibulah pulak yang akan menangis...

Dulu rumah mak saya ni tangga kayu jer.. bile saya nak kawin 6 tahun yang lalu barulah abah buat tangga batu ni.. sebab takut ade anak² saudara-mara terjatuh kang haru jer...

 Ini amirlah yang snapp hahaha.. bolehlah pulak dia susun selipar dia macam tu.... kreatif lah sangat... kan.. macam ade bakat jer nak jadi kameraman profesional akan datang...


Gara² mengecat rumah mak yang tak berapa besar ni kaki ku sakit² huhuhu... yang peliknya mengecat guna tangan kenapalah kakiku sakit... yer.. nampak nooo manje kaki ni.. dah lama tak bersenam execise baru buat kerja sikit dah sakit²... hihihihi... hubby nak elaunnn nak pergi SPA hahahahaha.. alasan jerkan...

Alhamdulillah dah siap pun mengecat tu.. siap cat bilik air rumah mak tau.. dah ar besar sebab ade kolah.. tp kolah takdelah kami cat.. cat ruang kat bilik air jer.. bagi comeyy sikit.... Alamak lupelah pulak nak amik gambar dah siap cat.. sebab dah kepenatan..


11 ulasan:

AdaM Hawa berkata...

udah cantik! lame beno tak pegi umah mak kamu.. ;) last time kamu kawin..

Tihara berkata...

tengok rumah ni kan..terbayang kalau raya mesti meriah..teringat kg kat selangor dulu..hurmm :)

Ucu Faridah berkata...

untungkan dapat satu kampung..tak gaduh2 nak balik mana dulu..
- kita serupa - hehehe..

saffiya_aleesya @ echa berkata...

sekali sekala syok gak mengecat ni kan..akak nape sakit lagi kaki tu?? dah pergi klinik ke lum?? pergi ler xmo degil kang babap montot kang baru tau hahaha

ratusiput berkata...

bila mengecat kdg kite bangun duduk bangun duduk nk amik cat.bergerak sana sini tu yg menangkap kat kaki.takpe yg pntg mak puas hati...pasni gi spa eh :) salam kenal... :)

IntaNBerliaN berkata...

yana, saya suke umah gini.. alahaiiii saya mmg sk umah2 kampung camni... bestnya duk umah mak yana ni :-)

Totie@Tomy berkata...

macam saya jauh terpaksalah bergilir2..tahun ni balik kelantan..

eita berkata...

rajinnya.....
mesti puas hati kan sebab cat sendiri...cantik je umah..

fieda berkata...

time raya mmg seronok ni..

Masya berkata...

kak nani: nnt dtglah rumah sy biaser² jer...

tihara: pernah ddk selangor ker?? kat mane??

ucu: hihihihi...

echa: tak pg pun.. alhamdulillahh dah baikk dah boleh lari hihihihi....

Masya berkata...

totie: kalau jauh kenelah bergilir² oklah tu.. jauh jln luas pemandangan.. ;p

eita: tq...

kak fieda: mmg seronok sesagt hahaha... tp mak baru ade satu cucu jer.. klu dah ramai barulah meriah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...