♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 8 Mac 2012

Home » , » Khasiat Param Beras Kencur

Khasiat Param Beras Kencur

Assalamualaikum Semua.....

Kan saya ada cerita yang saya sakit² kaki .. alhamdulillah kaki ku dah sembuh sekarang..sihat walafiat.. boleh lari laju² hahahaha.... hoyeaahhh.. opss.. terlebih kegembiraan sudahhh hahahahaha....

Saya tak pergi klinik pun.. macam mane nak pergi ade jer sebab² yang tak dapat dielakkan.. sudahnya tibe² dapat idea nak sapu bende alah kat bawah ni....ape lagi bermulalah sesi melumur dikaki hihihihi.. bau jangan cakaplah korang yang dah pernah guna masa dalam pantang mesti tau kan.. macam mane bau dia.... ;p

Param Beras Kencur

Biasernya param ni orang gunakan masa dalam pantang jer lepas bersalin.. Ini pun sebenarnya lebihan saya guna dulu masa dalam patang hahahaha hampir 4 tahun yang lalu beli banyak sangat sampai sekarang tak habis² guna tinggal 2 bungkus ni jer..

Banyak khasiatnya tau.. maklumlah dalam pantang kite ni tak boleh sejuk nanti bentan orang tua² cakap.. sungguh pun saya bersalin operation tapi saya masih berurut, pakai param, pilis dan minum jamu.. tapi minum jamu tu dah lps 40 hari hihihihihi.. sbb masa dalam 40 hari bidan tak galakkan saya minum takut panas badan, takut tempat operat tu merekah, jamu pun beli 2 bekas jerrr sampai amir umur setahun minum tak habis² haru betull.. ;p

Param ni selalunya saya lumur kat badan belakang.. sapa yang jadi mangsa untuk buat mesti mr hubby kan.. sebab dia jer yang sampai.. tangan saya mane sampai nak sapu kat belah belakang badan... mmg segarr dan ok... lepas sapu.. alhamdulillah tempat cucuk bius dulu pun dah ok.. takdelah sakit² lagi.. cuma saya tak boleh sangat nak baring kat toto ataupun simen.. mesti sakit² belakang tu datang balik...

Sebab kaki saya sakit baru² ni.. habis saya lumur param ni kat kaki.. hasilnya saya dah boleh lari sekarangg hahahaha.... buat sekali jer.. memang mujarab... berbaloi² dan tak payahlah saya pergi klinik hihihihi... itulah saya kata badan saya ni manja.. nak pergi SPA sebenarnya.. tapi duit pulak tengah banyak nak guna sekarang ni... hahahaha.. x dapat pergi SPA sapu param beras ni jerlah kat rumah... (^__^)v.

Lupe nak bagi tahu cara membancuhnya mestilah menggunakan air panas/ air suam... jangan guna air sejuk... nanti tak dapatlah hasil yang baik... rasanya korang lagi pandai kan kan....

 

9 ulasan:

*SiRibenMerah berkata...

wahhh.. cam menarik je khasiat dia.. nk kena cuba jugak la nnt..

ainnoraini berkata...

bagus yee..nnt nak cuba la...baru la gebuz dan mulus kulit nikann...

lieynanilaz berkata...

cara traditional lagi baik!!...

IntaNBerliaN berkata...

wah bagus jugak.. ingat guna utk bpntang je..hihii

Ujie berkata...

oh..ada jual dlm bungkusan molek gitu ya..

LYAfrina berkata...

wahhh.. bgus jgk ni.. tp lya x pnh dgr pon nama ni.. n mana nak cari ni??msa pntang dulu xde pon pkai mde2 ni

Yana Libra berkata...

xpenah dgr param tu~~

Saya Disini berkata...

xpernah tau sblm ni hehe

fieda berkata...

selama ni mmg ingatkan param ni untuk org berpantang jer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...