♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 23 Mac 2012

Home » , , » Kisah Jumaat malam Sabtu

Kisah Jumaat malam Sabtu

Assalamualaikummm Semua....

Tak habis² bercerita kisah adik kawin .... Ok.. sambung balik jumaat malam sabtu kami isi telur masin dekat bunga telur, dulu masa saya kawin pak cik sponsor telur pindang... telur pindang lebih kurang macam ni. 


Mak cik²/ embah² buat tapai... saya pulak sibuk kat atas bilik tolong adik buat hantaran dengan mak cik².. hasilnya biaser² jer.. takde yang luar biaser sebab mood pengantin dah melayang²... lagi sorang mak cik tolong pakaikan adik inai.. meriah sangat malam tu.. dah macam sabtu pagi tu pulak majlisnya... Alhamdulillah semuanya menjadi lebih mudah dengan bantuan mak cik²...

Nasib sempat membeli bekas ni petang jumaat tu... 
sesuai dengan tema untuk letak cincin dan jam tangan....

 Yang tudung biru tu adik mak, kire mak cik sayalah.. ini jerlah satu² adik beradik mak satu mak dengan abah yang ade.. saya panggil bik atin kakak mak dah meninggal dunia hampir 4 tahun lepas.....
bab² menghias barang hantaran ni memang soh mak cik saya yang ni jer buatkan....

 Hasilnya.. warna-warni hihihihi.. sebab pakai barang² yang dah ade jer... 
bunga putih tu lebihan abang sepupu berunang minggu lepas....


 Budak² a.k.a sepupu nak meningkat remaja mengisi telur itik masin kat bunga telur untuk pahar pelamin.

 Hasilnya kene siapkan 6 pahar tau... pukul 1 pagi baru siap...
Budak² tu semua tidooo rumah mak....

 Pengantin siap sedia untuk dipakaikan inai.. yang tudung hitam tu adik beradik dengan nenek saya....
pangkat buyut dengan amir... saya panggil embah mah, inai pulak sepupu² saya yang tolong tumbuk kikikikiki....... macam² dicampurnya kat inai tu gambir+nasi... kononnya nak bagi merah


Gambar orang tengah mengisi nak buat tapai tak sempat snap... memang meriah sangat masa jumaat malam sabtu tu... memang macam tu lah kami sekeluarga sebelah mak.. kemeriahan terasa sangat lagi² mak dah 6 tahun baru ni nak sambut menantu.. lepas ni ntah bilelah lagi nak buat kenduri kawin.. sebab adik yang tinggal lelaki jer.. 2 orang (^__^)v.

Nanti sambung gambar majlis akad nikah pulak.. agak kelangkabut sikit... hihihihihihi.....

9 ulasan:

fieda berkata...

ada hantaran apam dot2 ye..

Afida berkata...

seronokan bila semua berkampung macam nie...ramai2 lagiii

cheqna berkata...

cantik kaler biru..=)

AdaM Hawa berkata...

kalau buat kenduri kawin gotong royong.. memang meriah.. time ni la nak berkumpul sedara mara.. usik mengusik.. sonok sangat!

Tihara berkata...

wahhh seronok, meriah rasa macam nak join jer..hehe tak maliuu :)

IntaNBerliaN berkata...

meriahnya... sk sy tgk.. ;)

Masya berkata...

kak fieda: itu orang yang bagi hihihi..

afida: mmg seronok sgt jumpe.. sanak saudara...

cheqna: lbh pada biru kehijauan...

kak nani: betul tu hihihihi....

tihara: kalau dekat sy dah jemputt dtg tau.. soh rewang jugak.. ;p

ina: mmg meriah sgt.. walaupun sbnrnya kami nak raikan sederhana jer.. tp dah mmg saudara mara ramai yg dtg membantu...

Puan Kutu berkata...

mmg meriah bila ada majlis kawen nie..dua adk ipar sy dh lepas.adk sendiri entah bila..sbb lelaki.yg girl pun bongsu,studi lg.hehe..

fieda berkata...

alhamdulillah dah selamat semuanya...
paling best tgk lauk kenduri..byk tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...