♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 24 Mac 2012

Home » , , » Malam Berinai Tradisi Jawa

Malam Berinai Tradisi Jawa

Assalamualaikumm Semua...

Malam berinai bukanlah acara wajib.. tapi sekadar meraikkan pengantin.. biasanya bagi pengantin sebelah perempuan majlis ni akan berlangsung selepas akad nikah. Macam adik saya baru² ni sabtu malam ahad... kemeriahan memang terasa sebab tetamu biasa bagi kite orang masyarakat jawa ni daripada malam dah ade tetamu datang ziarah ... jadi ade majlis berinai ni takdelah boring sangat majlis malam tu kan.. kan...

Jom layan gambar yang sempat kameramen tak profesional saya amikkan hihihihihi.....

 Awat kuyu jer mata tu.... mesti bulu mata beratkan.. kan.. hihihihihi.. 
sesuai sangatlah dengan mata kamu yang galak tu....

Berdebar² menantikan kehadiran si 'DIA'

 Bermulalah majlis berinaii.. kompang dipalu.. mercun berwarna-warni meghiasi angkasa... sangat²lah meriah...
amir sampai menangis² terkejut kikikikikikiki.. hadoilah anak ibu..


Sebelum berinai ade tukar² baju.. tapi ini jer gambar yang sempat kawan kite amik hihihihi... layan...

 Baju minang.. tuhh dia.. merah menyala²....

 Baju perak wajib pakai.. sebab abah asal perak..
dulu saya pun pakai jugak kikikiki.. warna kuning.. ;p

Tuhh dia possingg sikit.. anak murid nampak ni haruuu.. ustazah weiiiii

 Antara yangs sempat menitik inai..
nape gambar mak dengan abah takde.. nak kene kameramen kite ni....

 Alhamdulillah.. tetamu malam ramai jugakkk.... tak terlayan kamii...
tak menang tanggan dibuatnya....
nasib baiklah ramai budak² bujang yang membantu...

Opsss..... nak interframe jugak tembamnye saya huhuhuhuhuhu.....

Tak sempat nak pergi pelamin kat khemah berkat pun jadilah.....

 Meriahnya mercun bunga api.. suke.. adik sepupu sponsor dan kami kongsi² beli...

 Menu malam yang larisss soto speciall air tangan pak cik kt, abang sulong tiri mak.. same mak lain bapak (btl ke kt taip ni.. harap paham masa baca)

Menu kembarlah paling lari.. char kutiaw & mee goreng basah² TERBAIKKKK


Semoga majlis ini diberkati.. niat kami nak buat sederhana.. tapi banyak pulak saudara mara yang sudi menaja dah mengalahkan artis pulak adik kite kawin kali ni kikikikiki... orang kata rezeki jangan ditolak.. musuh jangan dicari.. yang penting keberkatan majlis Amin.. (^___^)v

15 ulasan:

Munnafendy berkata...

fuhh meriah siap dengan bunga api!

Saya Disini berkata...

wah..selamat pengantin baru

mama sara nur berkata...

assalam
selamat pengantin baru
seronok tgk kemeriahan kenduri

Kakzakie berkata...

Meriah kalau ada keluarga sepakat Masya. Family sesekali bersua masa kenduri-kendara macam inilah jadinya. Makanan mesti banyak...

Pengantin pun puas hati...

Tihara berkata...

berseri2 ngantin di malam berinai..ske tengok..meriah lah, orang jawa kan..akk ske g kduri rumah org jawa, keduri meka mesti meriah..alangkan anak berkhatan pun diorang rai buat kenduri meriah..mmg tradisi mcm tu kut yea :)

eita berkata...

meriah teramat sangat ni...
terasa berada sama kat majlis ni..

Aine Ainun berkata...

Bestnya....seronokkan..
Lawa pengantin..

AdaM Hawa berkata...

meriah betul majlis perkahwinan ustazah ni.. sonok bukan main.. sayang tak dapat hadir..

Mama Ema berkata...

meriah sungguh majlis nya

IntaNBerliaN berkata...

meriahnya... mesti syok ni... xpnh lak sy g majlis yg cam gini..hihii

Puan Kutu berkata...

meriah betul..adk tu ustazah ke?adoi..haha..

kakak pengantin pun berseri mengalahkan pengantin..:)

fieda berkata...

meriah betul ye majlis kawin ni...

anisalya berkata...

meriah majlis. semoga bahagia ke syurga la hendaknya.

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

Wah meriah sungguh malam berinai nye.. siap ada bunga api lagi..

QasehnyaRania berkata...

meriah nya..baju2 mlm berinai=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...